Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 3 July 2014

Kaset & Pensil


Assalamualaikum w.b.t.. Zaman Eraz kecik-kecik dulu, memang sempat la main dengan dua benda ni.. Tapi tak tahu la budak-budak atau rakan-rakan zaman kini.. Agaknya mungkin kaset pun dah jarang jumpa.. Siapa tahu apa kaitanya kaset dengan pensil tu? Apa kegunaannya? Teka teka..

15 comments:

  1. Guna pensel tuk pulah tali kaset.. pulah? Haha..

    ReplyDelete
  2. selalu sangat pakai pensel tu nak betulkan balik. sekarang nak cari walkman pun payah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eraz last pakai walkman masa habis u dulu.. Lps walkman tu tertingal dalam bas, tak de dah walkman..

      Delete
  3. pulas dia punya tali erk panggil, hehe, kan kadang2 sangkut..

    ReplyDelete
  4. dah lama tak guna kaset.....besar jasa pensil tu untuk membetulkan semula tali kaset yang dah terbelit tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak kenangan dengan kaset.. Hehe..

      Delete
  5. abg eraz..memang nostalgik sangat kan? dulu-dulu kalau tape kaset tu terkeluar confirm guna pensel nak kemaskan balik..hehehe

    ReplyDelete
  6. Hahaa..dulu suka tgk tali keset tu masuk dlm pita die

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pernah sengaja keluarkan ke? Hehe..

      Delete
  7. Dulu mase ana kecik2. Kami adik beradik rajin laa tarik tali kaset tu. Pastu jenuh laa kakak dok pulas tali kaset dgn pensel. Sebab nanti kalau arwah ayah nampak, teruk kena marah tu kakak. Haha.

    ReplyDelete
  8. husna taw!! letak je pensel kat lubang tuh pastu pusing kan pensel untuk betulkan balik tali kaset.. hehehe.. kalau malas letak je pensel, just gerakkan kaset..:p

    ReplyDelete
  9. saya tauu.Letak pensel tu dekat lubang tu lepas tu pulas biaq tali kaset tu masuk kat dalam hehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.