Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 8 July 2014

Nafsu makan !


Assalamualaikum w.b.t.. Semua yang berpuasa, memang ada nafsu nak makan itu ini kan.. Tambah-tambah bila dah sampai ke bazar Ramadhan.. Alhamdulillah, setakat hari ni, Eraz dan keluarga masih belum lagi sampai ke bazar Ramadhan.. Pertama sebab memang tak suka pergi dan kedua untuk mengelak dari membazir..

Serius, bila dah pergi, macam-macam rasa nak makan.. Ini pengalaman sebelum ni la.. Semua orang ada pengalaman kan.. Mula-mula beli satu, lepas nak yang tu pulak, lepas tu nak yang pulak pulak.. Last-last, setimbun atas meja dan tak makan sampai pagi.. Huhu.. Sama-samalah kita cuba mengelak dari membazir.. Insyaallah..

#Selamat berbuka puasa! 

6 comments:

  1. assalamualaikum eraz...mmg betul tu kalau dah byk sgt mmg membazir...mama pun belum pernah ke bazar lagi kalau boleh nak kekalkn masak di rumah jer...:)

    ReplyDelete
  2. Utk tahun ni alhamdulillah..ana gi bazar, sbb takde mende nak masak. Ditambah pulak ngan penyakit M. Ana bawak duit cukup2 utk beli ape yg teringin. Mmg byk godaan btul kt bazar. Tp duit tak cukup, jd tips dia. Kalau nak gi bazar, bwk duit cukup2 je.

    ReplyDelete
  3. Godaan di bulan puasa ... Jgn la membazir tak der faedahnya ... kalau nak beli pon beli apa yang patut jer .. Akak setakat arini belum lg berkesempatan berkunjung ke bazaar ramadhan lagi Eraz..

    ReplyDelete
  4. Kdg2 tak sempat tu yg singgah di bazar

    ReplyDelete
  5. tringat dulu kat rumah sewa kalau malas masak pastu singgah bazaar, hsna konfem asyik kena pesan dgn housemate, dya ckp cukup esok inshaAllah ada lg..heee.. rindunyaaa..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.