Monday 10 March 2014

Sila ambil perhatian ..


Assalamualaikum w.b.t.. 'Like' statement bro Ben Ashaari di Facebook.. Bermula dari saat kejadian sampailah sekarang, banyak betul yang kita baca tentang desas sesus, berita terkini dan macam-macam lagi tentang misteri kehilangan kapal terbang MH370.. Sebagai blogger, jangan hanya ingin mengejar trafik.. Apa guna dapat trafik yang banyak tapi menyalurkan berita yang tak sahih.. Last-last, mana tahu yang menyebarkan tu kena tindakan.. So, beware.. Wassalam..

#PrayForMH370

23 comments:

  1. Betul tu, jangan hanya mengejar trafik hingga sanggup menyebar maklumat palsu.

    ReplyDelete
  2. biar ler berita itu sahih....

    ReplyDelete
  3. setuju tu...pastu mencari publisiti murahan dgn beri komen negatif...

    ReplyDelete
  4. Betul tu..pastikan sesuatu berita itu sahih..baru la sebarkan..

    ReplyDelete
  5. just update yang sahih ja xpayah la nak gembar gembur sgt

    ReplyDelete
  6. pastikan kesahihan barulah kita ulas atau kongsikan...

    ReplyDelete
  7. jgn pandai2 buat andaian..huhu

    ReplyDelete
  8. bukan ke kita blogger tulis pendapat dan perasaan kita... bukan kita buat ulasan atau andaian, atau memandai... yang extreme dalam facebook dan yang lain-lain tu biasanya yang account dia kita tak boleh kenal sapa pon yang tulis... kecualilah blogger yang biasanya buat ulasan berita dan sebagainya... itu pon saya rasa mereka dah berhati-hati..
    Dan yang pasti, kejadian ni kan 'mysterious' ... hilang, bukan crash...bukan meletop, bukan kena hijacked... just hilang secara misteri... tentu ramai yang tertanya-tanya... ... kat kedai kopi, kat kedai gunting, kat sekolah, kat mana-mana orang bercakap...dan menyuarakan kehairanan (sambil saja nak syiok menyembang)...
    Tapi yer lah...tak tahu lah kan... Hmmm setakat pendapat saya jer lah... ker macam mana Eraz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang semua ni dalam tanda tanya.. Semua orang tahu.. Isunya di sini, menyebarkan berita yang tak rasmi.. Lain la info tu dari sidang media, akhbar utama.. Kita sebagai blogger boleh nilai la semua tu.. Boleh nak share apa yang di dengar atau baca, tapi pasti kan ada kesahihan.. Menyuarakan tidak salah, tapi isu nya biarlah kena tapi tempatnya.. Jgn melibatkan isu yang boleh mengundang kerisauan terutama ahli keluarga mangsa.. Kita semua memang tak tahu yang sebenarnya yang terjadi pada pesawat tu.. Terhempas ke, berjaya landing ke, kena hijacked ke, dalam laut ke.. Kan.. So, better tunggu benda yang pasti sebelum share.. Kemungkinan semua ada.. Sebab tu ia misteri.. Pendapat saja la.. Any opinion.. :)

      Delete
    2. hmm.. rasanya kalau macam tu kita masih berpandangan yang sama... :D

      Delete
  9. Saya setuju dgn abg ben. Kita kena betul2 careful dgn setiap entri berkaitan isu insiden ini jgn smp disalah erti

    ReplyDelete
  10. haah tu... kita sabar.. tunggu dan lihat nanti...

    ReplyDelete
  11. itu yang sepatutnya...salurkan maklumat dengan sahih......

    ReplyDelete
  12. Sentiasa berdoa.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.