Thursday 13 March 2014

Etnik / Bangsa Uighur

Bangsa Uighur / Bangsa Uighur | Assalamualaikum w.b.t.. Mungkin ada di antara kita dan Eraz sendiri baru pertama dengar tentang orang Uighur atau etnik atau mungkin bangsa Uighur.. Semuanya kerana penyiasatan atas misteri kehilangan MH370.. Benar atau tidak tentang apa yang disiasat, wallahualam.. Cuma hari ni mungkin ramai akan dapat info tentang orang berbangsa Uighur.. Ini sedikit maklumat yang boleh Eraz lampirkan..

Uighur, Chinese (Pinyin) Weiwu’er, also spelled Uygur or Uyghur,  a Turkic-speaking people of interior Asia. Uighurs live for the most part in northwestern China, in the Uygur Autonomous Region of Xinjiang; a small number live in the Central Asian republics. There were nearly 9,000,000 Uighurs in China and about 300,000 in Uzbekistan, Kazakhstan, and Kyrgyzstan in the early 21st century.

5 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.