Sunday 30 March 2014

Bekerja keras ..

Assalamualaikum w.b.t.. Jika anda seorang staf yang suka bekerja keras, apa yang korang harapkan dari bos, atau dari company atau dari diri anda sendiri? Adakah anda ingin kan penghargaan dari segi bonus ke, kenaikan pangkat ke atau hanya satu penghargaan.. Penghargaan juga banyak jenis kan.. 'Terima kasih' jugak boleh dikatakan satu penghargaan.. Siapa setuju? Ataupun ape lagi yang boleh disenaraikan?

Tapi, selain dari penghargaan itu, sebenarnya ada satu benda yang kita tak sedar, tapi kita telah dapat.. Apa? PENGALAMAN.. Betul tak? Lagi banyak kita buat kerja, lagi banyak kita berurusan dengan orang atau lagi banyak kita handle projek, makin bertambah-tambahlah pengalaman kita.. Mungkin suatu hari nanti, pengalaman tu akan memberi sesuatu pada kita.. So, positif!

#Tambah semangat bekerja

16 comments:

  1. Pengalaman memang sesuatu yang amat bernilai dan dapat kita praktik walau di mana jua kita kerja nanti :)

    ReplyDelete
  2. Pengalaman adalah ilmu terbaik..

    ReplyDelete
  3. A'ah betul tu. Kadang-kadang terlupa yang pengalaman sebenarnya seiring dengan kerja keras.

    ReplyDelete
  4. Boleh jadi alat penguji hati sebenarnya penghargaan inii, sama ada ikhlas atau sebaliknya.

    ReplyDelete
  5. Pengalaman biasanya membuat bos lebih yaki kpd kita eve kita org baru dl bidang yg kita ceburi. Eh, lama akak tak singgah sini ya...

    ReplyDelete
  6. hehe..mmg xdinafikan kdg2 nak kn pghargaan dlm bntul material mcm wang sbb desperate tp kalau betul2 ikhlas,mmg ucapn terima kasih biasa pun dh cukup..dan bila kta buat kerja elok2 dan bsemangt,by the end of the day,mmg akn rasa suatu kepuasan..:) btw,jom join segmen sy,http://eppy25.blogspot.com/2014/03/segmen-mencari-bloglist-by-eppy-ismail.html

    ReplyDelete
  7. terasa dihargai bila orang sekeliling menghargai kita...pengalaman penting dalam mengejar cita-cita....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.