Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 14 March 2014

Kadang-Kadang rasa pelik ..


Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya sejak tersebarnya video bomoh di KLIA baru ni (berkaitan dengan misteri kehilangan MH370), terdetik dalam hati untuk buat entri.. Tapi biarkan dulu.. Pagi tadi, masa buka mStar Online dan ternampak Ustaz Don komen pasal benda tu, rasanya macam pelik.. Pelik macamana kes seperti itu boleh terlepas pandang dan dibiarkan 'ditonton' oleh semua orang di seluruh dunia yang mana boleh mengakibatkan orang bukan islam memandang benda sebagai satu perkara yang ...... (tergantung).. Bagi orang yang tak mahir dalam perkara ni sendiri rasa pelik.. Apatah lagi yang lebih mahir kan.. Apa-apa pun, jom baca apa yang Ustaz Don katakan pasal ni.. Klik SINI..

#Renung sejenak

16 comments:

  1. tak tau macam mana idea dukun tu boleh timbul..sungguh memalukan masyarakat kita bila video itu ditonton oleh orang2 luar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kita sendiri pun susah nak explain..

      Delete
  2. jgn smpai iman bukak kitab huhu...2 yg geram smpai gduh ngn membr pasal isu ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu nak apa tentang hal ni.. Dah berlaku.. Kalau berlaku lagi, tak tahu la..

      Delete
  3. realitinya org kita masih mempercayainya.
    mmg pelik.

    ReplyDelete
  4. sangat memalukan.. ntah apa-apa pun ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu.. Susah nak komen kalau orang bukan islam tanya..

      Delete
  5. Janganlah percaya pada bomoh tu, syirik. Yang buat liputan pasal bomoh tu pun memalukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik sungguh benda ni boleh lepas..

      Delete
  6. sapa yang upah bomoh tu sekarang...?

    ReplyDelete
  7. Jangan pelik, kerana orang yang tolak Agama Allah memang suka berfikir ke arah jahiliyah .

    kembali pada Allah, Al-quran dan Sunnah.
    Inshaallah takkan sesat.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.