Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 30 August 2013

Keranamu Malaysia



Assalamualaikum w.b.t.. Petang tadi Eraz ada update entri tentang Penterjemahan Kemerdekaan.. Masa on the way balik kerja tadi, terdengar lagu-lagu merdeka di radio.. Antaranya ialah Bahtera Merdeka.. Malam ni, sempena malam ambang merdeka, jom dengar lagu ni sekali, dua kali ke, tiga kali ke, empat kali ke, atas korang.. Haha.. Selamat Hari Merdeka.. Sama-samalah kita hargai kemerdekaan negara kita!

Keranamu Malaysia

Salah satu lagi yang betul-betul naik semangat nyanyi ialah Keranamu Malaysia.. Lagu ni la kami duk nyanyi masa merdeka semasa di USM.. Terutama masa menyambut Malam Ambang Merdeka di DTSP.. Banyak kenangan dengan lagu ni..

Buruh, nelayan dan juga petani
Gaya hidup kini dah berubah
Anak-anak terasuh mindanya
Lahir generasi bijak pandai

Pakar IT, pakar ekonomi
Jaguh sukan dan juga jutawan
Berkereta jenama negara
Megah menyusur di jalan raya

Alam cyber teknologi terkini
Kejayaan semakin hampiri
Biar di kota ataupun desa
Kita semua pasti merasa bangga

Keranamu kami mendakap tuah
Keranamu kami bangsa berjaya
Keranamu kami hidup selesa
Limpah budi kemakmuran negara

Keranamu kami bebas merdeka
Keranamu nyawa dipertaruhkan
Keranamu rela kami berjuang
Demi bangsa kedaulatan negara

Keranamu Negara Malaysia
Malaysia...
Terima kasih Malaysia !

10 comments:

  1. tak ada ke pertandingan nyanyi lagu merdeka.. aku nak masuk . nak nyanyi lagu bahtera merdeka.. seriuos. dh lama tggu peluang tu. ha3

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada.. mungkin tak publish secara meluas..

      Delete
  2. samalah. kalu dulu masa sekolah menengah selalu nyanyi lagu ni time sambut merdeka kat sekolah


    Entri Baru Update : Terima Kasih Untuk 100K

    ReplyDelete
  3. hahaha...dulu wawa pernah nyanyi lagu bahtera merdeka masa darjah 6..masa tue bertanding untuk hari merdekala... dapat jgak no 3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang dengar, boleh jadi syahdu..

      Delete
  4. Replies
    1. Keranamu Malaysia juga la paling lama di main kan kot..

      Delete
  5. paling suka lagu 'PERWIRAKU'.....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.