Saturday 3 August 2013

Jangan stress, relax je ..

Assalamualaikum w.b.t,

Adakalanya kita sudah berikan yang terbaik! Akan tetapi, disebabkan kita hanyalah orang tengah yang cuba untuk membantu, keputusan bukan di tangan kita..

Orang yang meminta bantuan kita hanya nampak bahawa kita tidak dapat melaksanakan tugas tersebut.. Padahal kita juga sebagai orang tengah hanyalah mampu meminta bantuan dengan individu lain yang mempunyai kuasa membuat keputusan.. Jika individu berkenaan tidak dapat membantu, secara automatiknya, kita pun sama la..

Tanggapan negatif ini mungkin tidak akan berlaku jika orang yang meminta bantuan kita tadi terus berurusan dengan individu yang mampu membuat keputusan.. Betul tak? Tapi apakan daya.. Inilah yang perlu dihadapi kita kita staf di branch, bukan di HQ..

#Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir & Batin. Kepada yang memandu jauh untuk balik kampung, hati-hati di jalan raya.. Assalamualaikum..


12 comments:

  1. selamat hari raya bro..
    raya2 ni jgn stress tgk bil :)
    hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya Shark.. Balik kampung mana?

      Delete
  2. Sabar banyak2 ye Eraz..dala hidup ni, kita tak kan dapat nak puaskan hati semua org

    ReplyDelete
  3. hehe....ini semua rencah kehidupan kekadang orang tahu kita ada kepentingan, dorang akan take for granted dalam seseuatu keadaan.....

    ReplyDelete
  4. salam syawal utk eraz....... asam garam kehidupan.... camtulah..ada pelbagai rasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam syawal Remy.. Itu la.. asam garam kehidupan..

      Delete
  5. Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir & Batin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir & Batin Cik Fie..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.