Kelab Blogger Ben Ashaari

Sunday, 11 August 2013

Kisah nya ..


Assalamualaikum w.b.t.. Jumaat baru ni, Eraz balik rumah Ma Abah Eraz di Machang.. Seriusnya, memang jammed giler.. Lalu ikut jalan mana-mana pun, memang akan sangkut juga walapun tak lama.. Mungkin sebab semalam hari Jumaat jadi rakyat-rakyat Kelantan tak keluar pagi.. Semua decide keluar selepas solat Jumaat.. Eraz keluar rumah dalam pukul 3 dan sampai Machang pukul 5 lebih dari KB.. Fuh!!

Dalam pada duk 'berperang' dengan jammed, tiba-tiba dapat alert macam gambar di atas.. Astaqfirullahhalazim.. Dah lama masa tu Eraz lalu jalan kampung.. Mana ada stesen minyak kan.. Tapi alhamdulillah, lepas beberapa minit meneruskan perjalanan, meter tu naik semula.. Dah risau ni.. Teruskan perjalanan, sampai la kat stesen minyak terdekat.. Selamat... Boleh on aor cond semula.. Hehe...

Ingatkan tak de la se jammed itu.. So selalu ok je sampai Machang dengan minyak sebanyak tu.. Hehe..


Published with Blogger-droid v2.0.10

6 comments:

  1. Fuh...kalau saya dah panik sikit kot kalau keta takde minyak..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan hati, memang panik.. tapi buat-buat relax je..

      Delete
  2. kena beringat kalau nak berjalan pastikan full tank minyak keter.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasal.. tambah masa-masa macam ni..

      Delete
  3. selamat memandu . kihkihkih :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.