Tuesday 6 August 2013

Susu Formula Bayi Tercemar ?


Susu Formula Bayi Tercemar | Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya semalam Eraz dah dengar tentang berita susu formula bayi tercemar.. Tetapi tak sempat nak baca betul-betul artikel berkenaan.. So hari ni cuba cari berita-berita berkaitan.. Jumpa 3 artikel di mStar Online.. 1, 2 dan 3.. 

Bila Fonterra, pengeksport produk tenusu terbesar dunia dan syarikat multinasional terkemuka New Zealand menyatakan beberapa ramuan yang dibekalkan kemungkinan telah dicemari, pihak Danone Dumex telah menarik balik pengeluaran Dumex Dupro Step 2, Mamex Cherish Step 1, Mamex Explore Step 2 dan Bebelac Step 2 dan sudahpun dikosongkan dari rak-rak pasar raya.. Itu merupakan langkah berjaga daripada pihak Danone Dumex..

Sementara keluarnya laporan penuh, mungkin semua pengguna boleh mengamalkan sikap berhati-hati.. Nasib baik la Zara baru lahir dan minum susu ibu.. So tak perlu fikir sangat tentang berita ini.. Langkah berhati-hati tetap kena ambil..

11 comments:

  1. Berkemungkinan.. yg penting berjaga2 dan berhati2 lah

    ReplyDelete
  2. susu ibu jg yg terbaik :) ibu dmm pun bole menyusukan anak :) :)

    ReplyDelete
  3. lebih selamat meminum susu ibu daripada susu formula........

    ReplyDelete
  4. semalam pun ada update tentang ni, hu hu hu...parents kenalah berhati2 kan eraz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Parents sekarang memang kena lebih berhati-hati..

      Delete
  5. susu ibu tetap yg terbaik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali.. susu ibu tetap yang terbaik..

      Delete
  6. susu ibu paling yg terbaik :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.