Kelab Blogger Ben Ashaari

Friday, 23 August 2013

Terlambat ku sedari kau teramat bererti ..


Terlambat ku sedari kau teramat bererti | Assalamualaikum w.b.t.. Macam lagu Tegar - Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang, Eraz sempat capture lirik lagu tu dengan 'Terlambat ku sedari kau teramat bererti ..'.. Lepas google dan dapatlah tahu yang itu lirik lagu Setelah Kau Tiada - Cakra Khan.. Bila baca lirik penuh lagu tu, memang la menyentuh perasaan.. 

Tak sempat ku mengerti 
Kau tunjukan arah saat ku tersesat 
Beri cahaya saat ku sendiri dalam gelap 
Namun waktu tak pernah rela menunggu 
Hingga akhirnya kau pun pergi 

Terlambat ku sadari kau teramat berarti 
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti 
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada
Baru ku teringat kau hembuskan angin 
Saat ku bernafas siramkan air saat aku dalam kekeringan 
Namun tak pernah aku hiraukan semuanya 
Hingga kini pun kau tiada 

Terlambat ku sadari kau teramat berarti 
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti 
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada
Biarkan ku hidup dalam penyesalan ini 
Sampai nanti kau akan kembali
Terlambat ku sadari kau teramat berarti 
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti 
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada 

Terlambat ku sadari kau teramat berarti 
Terlambat tuk kembali...... 
Dan tuk menanti 
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada
Yang tak kan mungkin pernah ada

Yang penting, apa yang boleh kita belajar dari lirik ni, jangan la sia-siakan masa.. Hargailah orang yang kita sayang.. Jangan sampai terlambat.. Jangan tunggu 'dia' sakit, baru nak hargai.. Hargailah sekarang.. Tak akan rugi apa-apa..

#Teringat pada satu iklan raya!

9 comments:

  1. yeay betul
    seringkali dan byk kali org ingtkan.
    hargai benda depan mata but then when it come to human.
    biasalah..benda dah hilg br nk mencari kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam lumrah kehidupan kan.. tapi jangan biarkan ia berlaku pada diri kite.. :)

      Delete
  2. Bila nasi sudah menjadi bubur...hargailah sebelum terlewat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Hargailah sebelum terlewat..

      Delete
  3. Agaknya dia akan rasa semua ni ke tak ehh.. HUHUU. Jiwangs.. :(

    ReplyDelete
  4. dengar lagu ni.... rindu doa :'(

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.