Saturday 17 August 2013

Salah calon atau salah notis ?

Institut Pendidikan Guru Kampus Kota Bharu (IPGKKB)

Assalamualaikum w.b.t.. Hari ni hari pertama Eraz menjadi ketua pengawas peperiksaan di lokasi luar.. Esok hari kedua dan terakhir.. Selebihnya semua di bangunan pusat pembelajaran.. Bukan itu motifnya dalam entri ni.. Tapi sebelum peperiksaan bermula, ada beberapa kekeliruan berlaku.. Tetapi tak mendatangkan masalah pun.. Cuma nak notis..

Pada pendapat korang, siapa yang lebih bersalah : -

  1. Calon peperiksaan yang mana tidak semak notis pengumuman dengan lengkap termasuk attachment.. Jika mereka semak notis dengan lengkap semestinya tidak akan berlaku kekeliruan kerana attchment yang diberikan sangat lengkap.. Dan yang keliru ni pun, bukan ramai.. Maybe 2, 3 % je..
  2. Staf yang membuat pengumuman tersebut yang mana terdapat satu or maybe dua ayat yang sedikit boleh mengelirukan tetapi jika pelajar semak attchment, semestinya tak kan akan keliru punyer..

Kesimpulannya, untuk tidak mengeruhkan keadaan kerana boleh menjangkakan masalah satu, kami dah sediakan beberapa tempat calon extra.. Rasanya dua-dua dapat pengajaran kot.. Sekian..

#Sedang jaga exam di Institut Pendidikan Guru Kampus Kota Bharu (IPGKKB)

Published with Blogger-droid v2.0.10

10 comments:

  1. calon-calon kena berhati-hati dan faham soalan dan notis......(dah lama tak exam) hehe

    ReplyDelete
  2. pendek kata kita sendrik kena alert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, tuan badan tu yang kena alert lebih..

      Delete
  3. semua kena alert. it's exam. bukan benda main2.


    Entri terbaru PCB Lunch @ Levain Bukit Bintang

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Itu la.. Kalau jadi ape-ape, menyesal pulak..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.