Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 30 October 2014

Zara dan Bedak


Assalamualaikum w.b.t.. Zara dan bedak, memang tak boleh dipisahkan sekarang ni.. Kalau jumpa bedak je, habis la kaki, tangan, muka dia sapa.. Extra lagi, habis lantai dia hiaskan dengan badak.. Sampaikan kadang-kadang tu, memang kena sapu dengan kain basah sebab tak nak badan lantai tu licin.. Kang ada orang yang terjatuh pulak kan..

Kadang-kadang tu, tak cukup dengan badan dia, kaki kami dan lengan kami pun dia nak tuang bedak.. Eraz pun relakan je la.. Dia pun dalam mood nak main kan.. Kalau kita tutup bedak tu, memang dia akan suruh bukak.. So bukak sikit je bagi keluar sikit-sikit.. Taktik!

Lagi satu yang bagus, Zara ni cepat belajar.. Sekarang ni, dia boleh ambil pampers dia then tuangkan bedak dalam pampers sebab selalu tengok mama, papa buatkan sebelum pakaikan pampers kat dia.. Lepas tu mula la terkial-kial nak cuba pakaikan pampers sendiri.. Mana boleh kan.. Apa-apa pun, budak di umur macam Zara ni, memang cepat belajar.. Jadi perkara atau perbuatan ataupun percakapan tidak elok, memang kena sorok sikit.. Kalau ada la kan.. Untuk kebaikan anak-anak kita juga kan.. Orang sekeliling pun sama la.. Risau dia terikut..

20 comments:

  1. jawabnya kena beli bedak banyak2 utk zara..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zara memang dah ada bedak dia.. Tapi lagi banyak dia main bedak, lagi kerap la kami dengan lap semua barang.. Hehe..

      Delete
  2. Hahah, comel.

    Hye, Esgesee menawarkan harga yang berpatutan terutamanya kepada pembeli borong, peniaga pakaian mahupun agent dropship

    http://angellovesoldier.blogspot.com/2014/10/esgesee-korean-fashion-online.html

    ReplyDelete
  3. betul tu..umur macam ni dia tengah nak belajar..apa yang dia tengok mudah je dia nak ikut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Memang kena berhati-hati..

      Delete
  4. Salam singgah petang Eraz....sekarang masanya nak main bedak2 ni Zara...kena simpan banyak stok bedak untuk Zara ni...hehe....

    ReplyDelete
  5. hehehe..yup tau takpe..tengok anak sedara nad pun suka main bedak..habis bedak tu dituangnya

    ReplyDelete
  6. boleh bayangkan dia nak pakai sendiri pampers.. comel.. rindu nak jumpa dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Zara berusaha untuk pakai pampers sendiri.. Tapi memang tak boleh la.. Hehe..

      Delete
  7. Replies
    1. Alhamdulillah.. Makin hari, ada je benda baru dia buat..

      Delete
  8. asalam membesar sebagai johan yang menyejukkan hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Membesar dengan sihat.. :)

      Delete
  9. Dah besar nampak zara.. lama x datang sini :)

    ReplyDelete
  10. Kat rumah ni pon ada sorang kaki main bedak..kdg2 bli bedak tak sampai sebulan pon dah habiss dia suka main bedak..

    ReplyDelete
  11. Zara leh kawan ngan Abg Akif sama jer peel suka main bedak

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.