Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 13 October 2014

Ubi Keling / Kemili

Ubi Keling / Kemili

Assalamualaikum w.b.t.. Ubi Keling, itu nama yang kami orang Kelantan panggil.. Tapi Ubi Keling ni ada nama lain juga iaitu Ubi Kemili.. Kenapa tiba-tiba keluar cerita sal Ubi Keling ni.. Hehe.. Sekarang ni, orang-orang kampung Eraz sudah mula menanam Ubi Keling sebab tak lama lagi nak musim tengkujuh kan.. Di musim tengkujuh, memang laku la jual Ubi Keling ni.. Bayangkan di saat hujan turun, makan Ubi Keling ni depan tv or masa duk borak-borak.. Ada pulak air kosong.. Peh!! Memang lidah akan rasa lain la.. Cuba try nanti..

#Masa nak rebus Ubi Keling tu, tambah la sikit garam.. Baru ada masinnya..

5 comments:

  1. selalu je makan...hahahaha...nnt nak blk kelantan la masa tgh musim :)

    ReplyDelete
  2. Yer...Diana pun panggil ubi rambat...kan sis Kathy....hehe...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.