Tuesday 7 October 2014

Sangkar Sembelihan Hidraulik

Assalamualaikum w.b.t.. Sempena hari raya Haji tahun ni, cara sembelihan hidraulik diperkenalkan untuk acara penyembelihan lembu korban.. Untuk pertama kalinya di Kangar, empat ekor lembu dikorbankan dengan menggunakan peralatan sangkar sembelihan hidraulik.. Dikatakan ianya hanya akan menggunakan masa 10 minit sahaja untuk seekor lembu.. Satu sangkar harga RM20K.. Fuh!

Apa-apa pun, dibandar mungkin boleh guna kot.. Kos sangat tinggi untuk orang-orang dikampung nampaknya.. Kalau nak letakkan satu di setiap masjid pun tak boleh lagi.. Tapi apa-apa pun, tahniah kepada individu atau kumpulan yang sumbangkan idea ni.. Bukan senang nak perah idea kan.. Berita penuh dan video, korang boleh tengok di Harian Metro.. Wassalam..

4 comments:

  1. Err..macam kejam je gayanye.. Siannye lembu tu. Macam pesalah pulak. Lagi elok di ikat pastu ditumbangkan. Kalau dibuat korban gaya ni, silap-silap ana tak makan langsung daging korban ni.

    ReplyDelete
  2. seram pulak nengoknyer..setuju dengan ana..macam kejam je kan?dah macam kena pancung pula lembu ni.. :(

    ReplyDelete
  3. melihat tanduk tu macamana masuk kan, edit ke real ke nda tahu lah. Wallualam..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pikirla sikit.edit,edit.tak mahu berfikir langsung.

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.