Monday 20 October 2014

Pelangi Selepas Hujan !


Assalamualaikum w.b.t.. Tersirat tak ayat untuk tajuk entri tu? Pelangi selepas hujan.. Betul la kan.. Pelangi tak akan keluar kalau tak terlebih dulu hujan.. Berbalik kepada ayat di dalam gambar di atas.. Kebahagiaan, siapa yang tak nak kan.. Kesakitan dan kesengsaraan, siapa yang nak kan.. Tapi macam ayat tadi, pelangi tak akan muncul kalau tidak turunnya hujan yang sedikit..

Oleh sebab itu, segala apa cabaran dan dugaan yang telah muncul atau bakal anda hadapi, bertenang, insyaallah, anda akan dapat harungi.. Tiada yang mustahil dalam dunia ni.. Usaha tangga kejayaan..

4 comments:

  1. Semua orang inginkan kebahagiaan.. Tapi Allah dah tulis untuk kita. Jadi apa yang berlaku diluar kemampuan kita anggap semua itu adalah ujian dr Allah dan ada hikmah disebalik setiap apa yg berlaku..
    Just face it and move on...

    ReplyDelete
  2. Salam Isnin Eraz, lama ana tak menjengah blog ni. Ayat tajuk tu cantik! ^_^

    Its true! Sebelum mencapai kebahagiaan, kita akan diuji dulu. Samalah macam sebelum munculnya pelangi, hujan datang dulu baru munculnye pelangi.

    ReplyDelete
  3. Hmm..kita lebih mnghargai apa yg kita perolehi setelah berusaha mendapatkannya..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.