Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 17 November 2014

Selfie dengan Payung?


Assalamualaikum w.b.t.. Selfie dengan payung? Haha.. Macam lucu dan tak kena je? Motifnya ialah perkara ni tak akan terjadi kalau bukan musim hujan.. Kalau nak cover dari panas, seorang dua je kot.. Ini sebab hujan tak berhenti, so penjualan payung pun laku la.. Tak salah bawa payung sebab keperluan tapi..

Tapi bayangkan payung tu letakkan sesuka hati.. Pemandangan? Boleh jawab kan.. Itu ok lagi.. Payung tu mesti basah kan.. Air meleleh tak? Kalau dewan tu simen, mengalir tak? Hehe.. Boleh menyebabkan orang jatuh kot.. Kalau carpet plus aircond, bukan boleh berbau ke? Saje nak bagi orang berkenaan tu berfikir.. Orang berkenaan tu siapa? Samada pengguna payung atau pengajur majlis? Bukan isu besar tapi mungkin boleh dijadikan isu..

Pengajur pun tak salah 100%.. Tak kan majlis sehari dua, nak belikan bakul tin untuk tempat letak payung macam di bank or pasar raya.. Pengguna payung pun bukan 100% salah jugak kot.. Mana la tahu kot-kot tempat lain tak de tempat nak sangkut payung basah.. Tapi kawasan tu luar kot.. Apa-apa je la.. Sama-sama kita berfikir untuk kebaikan..

7 comments:

  1. btul tu. setuju. macam allene plak, dalam kereta sampai 3 payung.. uhuhuh... gara2 asyik hujan je, bawak sume payong smpn dalam kete.

    ReplyDelete
  2. hahahah memang pun... sediakan payung sebelum hujan

    ReplyDelete
  3. bunyi mcm marah..musim hujan..sediakan payung sebelum keluar ke mana-mana ..^_^

    ReplyDelete
  4. kat mana tu..tapi patut nya tempat2 macam tu kena ada lah kemudahan nak letak payung...tempat tu baru buka ke??kalau lama mungkin dia memang tak mau buat tempat letak payung..yang jadi masalah diaorang la..kan baik kalau ada tempat khas nya..

    ReplyDelete
  5. Ye la.. Time hujan payung pun laku..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.