Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 17 November 2014

Air Tenang Jangan Disangka Tiada Buaya


Assalamualaikum w.b.t.. Air Tenang Jangan Disangka Tiada Buaya.. Nampak takungan air tu? Itu bukan air sungai ya.. Jadi sah-sah la tiada buaya ya.. Tapi jangan ingat tak de sesuatu bawah air tu.. Sebenarnya dibawah tu ada lubang besar.. Dimusim-musim hujan ni, memang jalan raya menjadi sangat bahaya.. Kalau kereta, boleh pecah tayar.. Kalau penunggang motor, boleh mengakibatkan kemalangan.. Minta jauh dari berlaku..

Jadi elakkanlah menunggang laju kereta disebalik air tu berkemungkinan besar ada lubang besar.. Selalu mungkin tak de tapi bila dah hujan 3, 4 hari, tiada yang mustahil.. Banyak jalan raya boleh rosak.. Sama-sama kita beringat.. Insyaallah boleh mengelakkan kecelakaan.. 

Inisiatif yang boleh diambil ialah meletakkan sesuatu supaya orang alert.. Tapi kalau letak kayu panjang, pun bahaya juga bagi yang tak alert dengan kayu tu.. So kesimpulannya, berhati-hatilah!! Peace no war..

7 comments:

  1. ni klu terpercik kat orang naik moto, kecian...

    ReplyDelete
  2. jangan sangka clear water no boya giteww... hik hik hik...

    ReplyDelete
  3. Mmg tak lalu dekat lopak2 tu. entah apa yg ada dkt bawah kan... Skali ada paku ke apa, buat naya jer

    ReplyDelete
  4. Penah terjadi.. Jahanam tayar moto. So, learn from lesson la.. Ngeri Papaglamz ble tgk lopak berlubang.

    ReplyDelete
  5. Musim hujan banyak la lopak air..kena selalu hati2 masa bawak motor atau kereta ..

    ReplyDelete
  6. banyak lopak.. merbahaya untuk semua..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.