Saturday 23 August 2014

Zara, Maafkan Papa..


Assalamualaikum w.b.t.. sebelum ni Eraz terpaksa kerja selama 10 ke 11 hari direct tanpa cuti.. Selain berada di pejabat, kena juga outstation.. Hati memang nak cuti sebab minda ni rehat dan badan pun nak relax.. Tapi disebabkan komitmen kerja yang sangat sangat sangat memerlukan kudrat ni, gagahkan diri juga.. Tapi dalam masa yang sama, Eraz rasa bersalah pada Zara.. Eraz sendiri tak dapat rehat, its ok.. Tak kisah.. Tapi..

Bila Eraz kerja tanpa henti macam tu, Zara pun akan terlibat sama dengan jadual ke nursery.. Kenapa? Sebabnya, hujung minggu di Kelantan ialah Jumaat Sabtu, jadi mama dia cuti.. So jaga dia la.. Eraz kerja.. Selalunya sebelum ini, Eraz akan cuti pada hari Ahad dan sehari lagi sebagai cuti ganti.. Jadi tiap-tiap minggu, Zara hanya akan pergi ke nursery selama 3 hari je.. Tapi..

Tapi, bila Eraz kerja selama itu dan direct, Zara akan berada di nursery selama 5 hari direct.. Nak dijadikan cerita, naluri seorang bapa ni rasa bersalah pada Zara sebab tak dapat cuti dan Zara terpaksa ke nursery selama 5 hari direct berbanding biasa hanya 3 hari.. Zara ok je, tapi Eraz je rasa bersalah.. Hehe.. 

Dan sebab utama meminta cuti lepas lama bekerja bukan sebab nak rehatkan badan, tapi memikirkan Zara yang memerlukan lebih masa di rumah.. Bila fikir, lucu, tapi tak best bila jadi camtu.. Haha..

#Sekadar berkongsi cerita apa yang seorang bapa ni rasa.. Mungkin berbeza dengan orang lain..

8 comments:

  1. sama macam abah sha, selalu rasa bersalah dengan anak2... takpela, kerja tu ibadah :)

    ReplyDelete
  2. Sedihnyerr..moga dpt bersabar ya Eraz..kesian Zara..

    ReplyDelete
  3. Takpe Abg Eraz..bila dah cuti nanti boleh spend betul2 masa dengan Zara. Happy la Zara nanti

    ReplyDelete
  4. Waa.. 11 hari direct tu.. .__.

    ReplyDelete
  5. Alolo..cian zara..

    ReplyDelete
  6. eraz..lu memang seorang papa yang berdedikasi..tahniah:-) tapi bila baca entri ni teringat plak anak2 mangsa tragedi MH17...selamanya x bertemu org tersyang..:-( nk buat mcm mana, dh ketentuanNya mcm tu...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.