Thursday 21 August 2014

Lihatlah sekeliling ..


Assalamualaikum w.b.t.. Lihatlah sekeliling.. Kenapa? Sebenarnya Eraz ke HUSM hari ni.. Bila berada di sini, macam-macam orang kita nampakkan.. Yang sihat, yang kurang sihat.. Yang muda, yang tua.. Yang berjalan dengan ok, yang terpaksa guna tongkat dan ada yang berkerusi roda.. Yang tua, dan ada yang muda.. Yang ditolak di atas katil pun ada.. 

Jadi bila kita compare dengan diri kita, syukur alhamdulillah sebab Allah berikan yang terbaik.. Orang lain jauh lebih kuat dugaan dan cabarannya.. Jadi, sama-sama lah kita bersyukur dengan apa yang ada.. Insyaallah, dengan bersyukur, ada perkara lebih balik yang menanti..

5 comments:

  1. Betul. Masa mak sakit ritu rasa terkedu. Sebab sakit ke sihat datang tanpa di duga. Bersyukur lah kepada Dia .

    ReplyDelete
  2. syukurlah dgn apa yg kta miliki..sihat juga nikmat :)

    ReplyDelete
  3. Betul!.. Beringatlah sebelum 5 perkara iaitu sihat sebelum sakit, muda sebelum tua, kaya sebelum miskin, lapang sebelum sempit, hidup sebelum mati.. ^_^

    ReplyDelete
  4. Bersyukur dgn apa yg Allah bg pd kita. :) diwaktu sihat guna sebaiknya, diwaktu sakit bersabar kerna ade hikmah di sebaliknye.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.