Tuesday 21 May 2013

Masterchef Selebriti Malaysia 2 : Sabhi Saddi Selebriti Ke 8 Tersingkir

Assalamualaikum w.b.t.. Terjawab sudah bahawa Sabhi Saddi menjadi selebriti ke 8 tersingkir selepas Norish Karman.. Sebelum ini, ketiga-tiga mengumumkan bahawa kumpulan merah telah tewas kepada kumpulan di cabaran luar.. Kumpulan Merah diketuai oleh Kenchana Devi dan dianggotai oleh Rozita Che Wan, Sabhi Saddi, Celina, Lydiawati dan Syura..

Untuk pusingan penyingkiran, Kenchana Devi sebagai ketua kumpulan perlu menyelamatkan seorang daripada kumpulan merah untuk tidak beraksi di pusingan penyingkiran.. Dengan begitu susah sekali, Kenchana akhirnya memilih Syura.. Ianya mungkin kerana masakan Syura diantara yang dipuji oleh chef..

Tema pusingan penyingkiran kali ini ialah breakfast atau sarapan.. Kenchana dan Celina memilih untuk membuat menu yang berlainan daripada biasa yang mana mungkin mendapat extra mark untuk tidak tersingkir.. Manakala Che Ta, Lydia dan Sabhi telah memilih menu Nasi Lemak.. Akhirnya setelah mereka dikatakan terpaksa bersaing antara penghasil nasi lemak itu, Sabhi Saddi diumumkan sebagai selebriti ke 8 tersingkir bagi Masterchef Selebriti Malaysia Musim Ke 2 kali ini..

8 comments:

  1. alaaa dah tersingkir ke dia :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. makin kurang kaum adam dalam musim 2 ni..

      Delete
  2. Susah nak fikirkan menu sarapan yang nak dibuat, tu yg buat nasi lemAk sampai 3 org...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la.. mungkin masa tu, itu je yang terfikir..

      Delete
  3. Susah nak fikirkan menu sarapan yang nak dibuat, tu yg buat nasi lemAk sampai 3 org...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la.. mungkin masa tu, itu je yang terfikir..

      Delete
  4. dah tersingkir pon sabhi :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.