Kelab Blogger Ben Ashaari

Saturday, 11 May 2013

Melenting tak tentu pasal ..

Assalamualaikum w.b.t.. Hari ni tak sempat nak karang entri yang mantap sangat sebab sibuk dengan sesi pendaftaran pelajar senior.. Kenapa Eraz buat tajuk 'melenting tak tentu pasal'?

Sebabnya, bila dah berurusan dengan ramai-ramai orang ni, jika ada sikit je benda yang dia tak puas hati semasa pendaftaran tu, terus melenting tak tentu pasal walaupun hal tu kecil je dan tak patut untuk dia melenting..

Bila di risik-risik balik, rupanya dia ada masalah di rumah atau ditempat kerja sebelum itu.. Maksudnya masalah peribadi telah dibawa ke tempat pendaftaran dan diluahkan pada orang yang tak sepatutnya.. Adoi.. Jadi siapa mangsa di sini? Renung-renungkan.. Hehe.. Masalah negara sungguh..

Published with Blogger-droid v2.0.10

17 comments:

  1. Itu lah manusia x pandai nak profesional .. sampai kan terbawak2 hal peribadi..

    Dan biasa ngan kes cam tue.. rasanya mana2 tmpt pun sama.. blom masuk kes husband/wife std tp partner plak yg lebih2.. huuhu almaklumlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sane pun mesti ada kan.. isk3..

      Delete
  2. mana blh hal personal dicampur aduk dengan hal lain...haish

    ReplyDelete
  3. kena banyak bersabar dalam menangani masalah sebegini, senyumkan jer bagi melunturkan api kemarahan dan melenting yang tak tentu pasal, sekiranya kita pun sama melenting akibatnya diri sendiri yang rugi dan orang di sekeliling akan ketawakan kita......cuma pandangan tapi kadang-kadang api kemarahan kita pun ada tahap celcius nya.....

    ReplyDelete
  4. tak profesional lah jawapannya.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Eraz profesional... Insyaallah...

      Delete
  6. sabar ya.... memanglah boleh melenting...

    ReplyDelete
  7. sabar ye masalah macam tu selalu jadi kalau seorang tu yang tak fikir panjang asyik marah je sampai orang lain yang kene

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.