Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 23 February 2015

Dadih


Assalamualaikum w.b.t.. Zara memang salah sorang yang suka makan puding.. Biasa la budak-budak kan.. Satu lagi, Dadih.. Tapi Mama Zara kata, kalau beli kat luar, kesian kat anak sebab ada sesetengah jenama tu, gula banyak sangat.. Manis.. So dia decide nak buat sendiri demi kesihatan anakanda tersayang.. Bukan susah pun kan.. Bila dah siap, memang tiap-tiap hari la Zara nak buka peti ais sebab dia dah tahu dadih tu ada kat situ.. 

Yang pastinya juga, memang tak nak orang suapkan.. Dadih tu kan lembut.. Kalau tunggu dia ceduk ambil dengan sudu, ada ketika, memang tak sempat nak masuk ke dalam mulut.. Asyik terjatuh sebelum sampai pada sasaran.. Eraz memang sorang yang suka akan benda yang manis.. Ada juga wife membebel sebab risaukan kot-kot dapat kencing manis.. Hehe..

4 comments:

  1. hari2 la zara makan puding..boleh meniaga la pasni

    ReplyDelete
  2. bagusnya wifey Eraz.. senang dah Zara , buka peti je.. amik makan Dadih dari air tangan emaknya.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.