Thursday 26 February 2015

Ding Dang & Tora

Ding Dang & Tora

Assalamualaikum w.b.t.. Ding Dang & Tora.. Serius memang dicari oleh semua kanak-kanak di zaman Eraz.. Kalau Ma keluar ke bandar, mesti akan tunggu kepulangan Ma dengan Ding Dang atau Tora ni.. Biasa la kanak-kanak kan.. Tak ingat samada setiap minggu atau setiap bulan diaorang tukar mainan dalam tu.. Tapi ada ketika beli, memang terkena dapat mainan yang sama kan.. Makanan biskut bersalut coklat dalam tu, bukan nya nak makan pun.. Tapi nak kan mainan tu je..

#Kisah Zaman Kanak-kanak #Throwback

Tapi budak-budak sekarang, tak cari dah benda macam ni.. Dah ketinggalan zaman kot.. Budak-budak sekarang, kalau ada ada smart phone satu sorang atau iPad atau Tab, dah cukup sebab dah banyak game dalam tu.. Macam Zara Faleesya sekarang, selalu main handphone lama mama dia.. Ada la dalam tu Mama dia install game biasa dan video menarik dan berguna.. Tapi budak kecik macam Zara, tak pegang lama la.. Dia suka tukar-tukar mainana..

Berbanding dengan kanak-kanak yang pandai serba serbi, memang dapat benda tu, tak payah ajak or beli mainana lain la.. Betul tak.. Semalam ada baca blogger INI buat entri pasal Ding Dang & Tora jugak! Jom terjah tengok apa dia kata..

3 comments:

  1. sekarang ni dalam tu tak de dah coklat..ada gula2 je dua bijik.tak berbaloi kalau beli..gula2 pun tak sedap..heheheh

    ReplyDelete
  2. Hehehehe..kenangan..'Dingdang' kata Mat Sentul..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.