Friday 27 February 2015

Bila ERAZ Berjubah


Assalamualaikum w.b.t.. Jubah.. Zaman kecil-kecil dulu memang selalu dipakaikan jubah oleh Abah dan Ma.. Itu masa kecil la.. Dan yang masih diingat, pakai jubah masa pertandingan nasyid.. Hehe.. Tapi dah besar dan dewasa ni, satu jubah pun tak de kot.. Haha.. Tapi.. Ada tapinya..

Last year masa nak raya, Eraz mula membeli satu jubah secara online.. Jubah tu dari Mesir sebab penjual ni sorang pelajar kat sana.. Kualiti kain ok dan extra ada hood kat kepala.. Orang kata, mengikut edaran zaman la.. Haha.. Yang first warna hitam..

Tiba-tiba lepas tu keluar design baru.. Apa lagi, rembat la satu lagi warna putih.. Kualiti lain, design lain dan jubab tu sama macam gambar di atas tu.. Yang tu pakai masa hari raya Haji.. Yang hitam tu masa raya puasa.. So sekarang hanya ada dua koleksi la.. Di sebabkan jarang sangat pakai, so fikir-fikir, memadailah dua sahaja.. Harga satu-satu pun bukan main juga tingginya kan.. Kalau tak pakai, rugi..

Sebab jarang-jarang pakai jubah, memang feel dia lain sikit.. Kalau dah biasa, ok la kot.. Kalau dulu, selasa pakai baju melayu satu set la tak kira hari biasa, event ke, hari raya ke kan..

5 comments:

  1. Eraz.. smart jer nampak.. tp my husband tak suka pakai.. dia kata susah nak bersila.. hehehe.. pehtu mula ikat dekat pinggang..

    ReplyDelete
  2. hensem... hehe... suka tgk lelaki pakai jubah... mmg trend skang ni

    ReplyDelete
  3. Uhhh ... ada sinar keimanan jelas terpancar.

    ReplyDelete
  4. Macam pak ustaz..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.