Tuesday 23 July 2013

Pernahkah korang rasa ...


Assalamualaikum w.b.t.. Tiba-tiba dapat idea nak tulis tentang entri ni.. Mula-mula baca ayat di dalam gambar di atas dulu.. Senyum dan ucapkan Alhamdulillah kerana Allah masih izinkan kita bersama mereka yang kita sayang.. Dapat tak maksud disebalik kata-kata tu?

So! Pernahkah korang diberi peluang untuk merasai suasana atau keadaan di mana ketika itu korang berseorangan dan jauh dari orang tersayang..? Mungkin korang berpisah sehari dua kerana isteri atau suami masuk wad or outstation.. Dan korang berseorangan di rumah tanpa orang lain.. Apa korang rasa? Sunyi? Sedih? Sebak? Percayalah bahawa itu hanyalah mungkin satu ujian dari Allah yang mana Allah mungkin ingin kita rasai awal jika orang yang kita sayang betul-betul tiada di samping kita..

Jadi, sayangilah mereka selagi kita diberi peluang untuk bersama dengan yang tersayang.. Percayalah kita sangat beruntung untuk rasa disayangi dan menyayangi.. 

10 comments:

  1. prnh tpsah dri kluarga dkt sthun sbb g overc.. mmg dpt rsai sgalanya

    ReplyDelete
  2. pernah rasa kalau tiada orang tersayang di sekeliling kita......

    ReplyDelete
  3. suami saya jauh..huhuhuhuwarghh..eh, senyum senyum..tak pelah bersusah2 dulu..insyaAllah ade hikmah disebalik semua ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul, ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.