Kelab Blogger Ben Ashaari

Thursday, 18 July 2013

Buah Nona

Buah Nona

Buah Nona | Assalamualaikum w.b.t.. Sebelum ini Eraz ada buat entri tentang buah Pisang Kaki.. Tapi arini nak share dengan korang dengan satu buah lagi.. Iaitu buah Nona.. Jika pisang kaki dulu ada yang pernah dengar, ada yang tak pernah dengar.. Tapi untuk buah Nona camne? Yang pasti, memang buah sedap!! Terbaik.. 

Published with Blogger-droid v2.0.10

15 comments:

  1. My favvy ni buah nona dgn buah durian belanda.....mn nk carik buah nona ni eh....terus teringin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru ni Eraz jumpa kat kedai area rumah ni.. serius sedap..

      Delete
  2. rasanye pernah tgk tapi x tau nama buah tu :D

    ReplyDelete
  3. buah nona? ni first time tengok kot..ke pernah.. tapi tak pernah makan pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah ni ala-ala buah durian belanda..

      Delete
  4. Pokok nya hampir pupus...mmg susah nk jupe....
    Rasenya tak der dah skang....tak der plak org wat tanaman komersil..pdhal buah nya sedap...klu pisang kaki..ada ladangnya kt cameron...tp buah ini idak...klu ada pun rumah org tua,lama...
    Dan ada satu lagu buah mirip nona..tp pggil apa ntah dah lupe...tp warna merah,oren camtula..ramai yg tak thu tak kenal buah tu..

    ReplyDelete
  5. jarang dapat jumpa buah nie..banyak juga khasiatnya kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. memang jarang-jarang jumpa ni..

      Delete
  6. teringat dulu-dulu masa kecik-kecik pernah makan buah nona kat rumah jiran.....buah yang paling dilupakan...generasi sekarang mesti tak tahu buah apa...

    ReplyDelete
  7. pernah dgr nama tp tak pernah mkn..:)

    ReplyDelete
  8. x pernah rasa lagi hehe :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.