Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 16 July 2013

Ada ke Bonus Aidilfitri 2013 Kakitangan Awam ?


Bonus Aidilfitri 2013 Kakitangan Awam | Assalamualaikum w.b.t.. Pagi tadi terdengar berita radio tentang Bonus Raya 2013 untuk penjawat awam yang katanya masih belum ada kata putus lagi.. Lepas terbaca di Berita Harian Online pun dengan tajuk artikelnya 'Bonus Aidilfitri belum dibincang'.. Ramai yang membuat andaian katanya mungkin tiada bonus raya tahun ni.. Antara ayat yang boleh dipetik dalam artikel di atas ialah : 

"Bagaimanapun, katanya, semua penjawat awam menikmati satu Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) berkuat kuasa 1 Julai lalu, yang boleh disifatkan sebagai bonus. "

Berdasarkan ayat di atas, ada kemungkinan tipis.. Betul tak? Tapi apa-apa pun boleh berlakukan.. Jadi, kita tunggu dan lihatlah apa pengumuman mereka untuk bonus raya tahun 2013 ini.. Eraz sebenarnya tiada kaitan pun dengan bonus Aidilfitri 2013 ni sebab bukan kakitangan kerajaan.. Tapi, jika ada, dapat la tempias juga sebab isteri merupakan kakitangan kerajaan..

Semalam kecoh ada artikel yang mengatakan bonus dapat pada 9 Ogos 2013.. Tapi lepas ramai yang baca dan komen, artikel berkenaan merupakan artikel tahun lepas.. Errmmm... No komen.. Perlu berhati-hati sebelum membuat apa-apa entri..

12 comments:

  1. bukan tuari dah umumkan kakitangn dibyar 9 ogos nie..?

    ReplyDelete
  2. seronoklah orng gomen kalau ada bonus raya nanti kan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la.. Eraz tumpang seronok je.. hehe..

      Delete
  3. keje swasta dah dapat bonus.......alhamdulillah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo ya ke.. best la kak Sukma raya tahun ni.. :)

      Delete
  4. Klu 9.08.2013..heeeee,,ikut kalendar...ari raya tu....itu thn lpas punye..


    Tp,,insyallah,....pakat doa.....moga ada bonus yea..


    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun.. artikel mereka post tu, artikel lama..

      Delete
  5. insyaAllah ...ada bonus tu...... dtg blog remy cepat...ambil bonus eraz dulu........ jgn lupa tau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah.. mudah-mudahan murah rezeki semua..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.