Kelab Blogger Ben Ashaari

Wednesday, 24 April 2013

Besar tak semestinya power ..

Besar tak semestinya power ..

Assalamualaikum w.b.t.. Selamat Pagi Rabu untuk semua yang membaca entri 'Besar tak semestinya power ...' ni.. Besar? Apa yang besar? Sila baca dulu ya.. Gambar berkenaan Eraz snap daripada majalah Wanita yang isteri Eraz baca.. Tajuk ni ada di muka depan ni.. Hehe.. Besar tak semestinya power .. (Tajuk memainkan peranan lagi macam topik INI).. Bukan besar apa, isu nya tentang rumah besar, kereta besar dan benda-benda lain la..

Dr. Tuah, seorang motivator terkenal ini memberikan pendapatnya tentang isu Besar tak semestinya power ni.. Bila baca-baca, memang isu ini ada dalam kehidupan kita sekarang ini.. Setiap orang nak memiliki rumah besar, kereta besar dan lain-lain benda yang besar.. Tapi adakah dia mampu?

Jangan hanya sebab nak tunjuk power dengan memiliki kereta or rumah besar, kehidupan anak isteri terabai, tak cukup makan, tak cukup pakai.. Biarlah berpada-pada.. Janji hati senang.. Jika ada duit lebih, ada perkara yang lain yang boleh dibuat yang mana mungkin akan mendapat kebaikan bersama.. Betul tak? Contohnya, boleh fikir sendiri..

#Fikir-fikirkan..

Published with Blogger-droid v2.0.10

18 comments:

  1. betullah tu... setuju sangat...
    P/s MW memang selalu up tajuk yang buat pembaca nak tau lebihkan...

    ReplyDelete
  2. yang penting kena ler bersyukur dan redha dengan apa yang ada.....

    ReplyDelete
  3. dah fikir lain dah tengok awal2..hehe..btw pernah baca artikel ddr dr tuah ni..memang menarik..

    ReplyDelete
  4. wah blm beli lagilah.mmg suka ruangan hm tuah ni.ye besar itu besar ini itu semua hanya kemewahan duniawi.lagi bagus kalau besarkan 'silaturrahim',besarkan 'ekonomi' demi kesenangan ank2 sbb zmn la ni bljr semua gunakan duit,besarkan 'iman' juga jgn dilupa :)

    ReplyDelete
  5. kena tengok pada kemampuan diri sendiri....

    ReplyDelete
  6. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  7. btul2.. wlupun xda yg besar2 tp bhagia itu lg power.. hihi

    ReplyDelete
  8. yupp..betol sangat.bersyukur lah dengan apa yang kita ada kan :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.