Wednesday 24 April 2013

Gwiyomi

Gwiyomi
Gwiyomi
Assalamualaikum w.b.t.. Gwiyomi.. Nampaknya selepas Gangnam Style dan Harlem Shake, munculnya Gwiyomi pula.. Eraz terfikir nak buat entri pasal Gwiyomi ni sebab artis-artis Malaysia seperti Nora Danish, Wawa Zainal, Nazim Othman pun dah buat video Gwiyomi ni.. Yang itu tak boleh nak komen la.. Korang search, tengok sendiri pelbagai versi Gwiyomi.. 
Gwiyomi
Sedikit latar belakang tentang lagu Gwiyomi ni.. Kredit kepada Wikipedia.. Lagu Gwiyomi merupakan lagu solo K-pop oleh penyanyi Hari dari Korea Selatan dan dikeluarkan 18 Februari 2013.. Ia telah diilhamkan oleh gerakan daripada sebuah ahli kumpulan lelaki Korea Selatan, BtoB bernama Jung Ilhoon.. Gerakan ini dipanggil 'Pemain Gwiyomi', dimana ianya menjadi meme Internet pada Oktober 2012 diikuti oleh penampilan pertama dalam menunjukkan pelbagai acara Korea Selatan di bawah SBS MTV bernama MTV Diary.. Gerakan ini juga telah memberi inspirasi kepada kebanyakan warga Asia untuk memuat naik versi mereka tersendiri ke dalam internet..
Gwiyomi
Nampaknya, demam Gwiyomi ni tak surut lagi.. Lepas ni mesti akan keluar banyak lagi video Gwiyomi dari rakyat-rakyat Malaysia atau artis-artis Malaysia.. Di Youtube, memang berlambak video Gwiyomi ni.. Search je nak yang jenis macamana..
Gwiyomi
#Gambar di atas ialah salah seorang orang Malaysia yang membuat video Gwiyomi
Gwiyomi

24 comments:

  1. kenapa kita kena ikut apa yang menjadi trend semua orang? adakah kite merasa ketinggalan sekiranya tidak mengikut perkembangan trend sampai sanggup memenuhi wall dengan status gwiyoumi malah ada yang post video mereka sendiri buat gwiyoumi? padahal semua tu bukanlah budaya yang sihat. macam harlem shake tu. terkinja2 macam haram. gangnam style pon bukannya elok sangat if ikutkan sejarah asalnya. kita orang ISlam tak patut ikut budaya orang kafir. mereka memang akan berusaha untuk memastikan kita ikut budaya mereka daripada sebesar2 perkara hingga sekecil2 amalan.. just sharing my thoughts that's all... sorry if ada yg butthurt.

    ReplyDelete
  2. hohoho kt reading list until now ramai update gwiyomi.artis yg comel mcm wawa zainal berlesung pipit tu.yg wife org (bertudung) kt ats tu pun comel,tp kesian husbd dia kena perli bagai nak rak.lps ni apalah pulak trend kt youtube ye ;0

    ReplyDelete
  3. nory suka tgk video gwiyomi muslimah ni..
    comel sgt...
    suka tgk beberapa kali..

    ReplyDelete
  4. gwiyomi akak hanya untuk suami :D

    ReplyDelete
  5. bila lah virus ni nak berhenti. haha

    ReplyDelete
  6. owh..macam tu rupanya sejarah bermula gwiyomiii...

    ReplyDelete
  7. gwiyomi ni boleh diterima lagi la daripada gangnam style dan harlem shake tu

    ReplyDelete
  8. akak pun br tengok 2-3 hr lepas... tp mostly video suka yg video bertudung nie.. so cute and nampak cam comeyu sangat kan !! perasan tak yg dia kita 1-5 dan part kiss every single fingers... lagik2 cute.. kekekek

    ReplyDelete
  9. kurang arif benda gwiyomi nie...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.