Friday 5 April 2013

Suarikat Penerbangan Malindo Airways

Assalamualaikum w.b.t.. Malindo Airways.. Kenapa tiba-tiba buat entri tentang Malindo Airways? Sebabnya, hari Sabtu atau Ahad lepas, kawan Eraz iaitu blogger Zamani84 ada membuat status dlm FBnya yang dia akan pulang ke Kuching dengan kapal terbang Malindo ni.. Jadi, disebabkan jarang mendengar info tentang penerbangan itu, Eraz google la..

Alhamdulillah, info tentang Malindo Airways di ada di http://ms.wikipedia.org/wiki/Malindo_Airways

Malindo Airways merupakan sebuah syarikat penerbangan tambang murah yang berpengkalan di KLIA2 Sepang.. Permulaan ia akan beroperasi dengan 12 pesawat Boeing 737-900ER bagi menghubungkan kota-kota besar Indonesia ke Kuala Lumpur.NADI ialah syarikat baikpulih pesawat (AIROD) yang beroperasi di Subang.. Akronim MALINDO, menurut Datuk Seri Najib Tun Razak, ialah gabungan indah nama Malaysia dan Indonesia yang mempunyai nilai sejarah yang amat signifikan, memaparkan pertalian sejarah yang sekian lama terjalin antara rakyat kedua-dua negara. Perkhidmatan dijangka beroperasi pada Mei 2013 selepas KLIA 2 siap.. Operasi perkhidmatannya seperti syarikat penerbangan premium tetapi harga tiketnya seperti penerbangan kos rendah..

Itu la serba sedikit info tentang Malindo Airways ni.. Sebut Malindo, mesti ramai yang dah boleh agak yang itu merupakan gabungan antara Malaysia dan Indonesia.. Siapa pernah menggunakan penerbangan ini?


Published with Blogger-droid v2.0.10

8 comments:

  1. teringin nk guna malindo air nanti..
    hehehe


    jemput join segmen sy:
    http://lelakiini89.blogspot.com/2013/04/segmen-bloglist-bulan-april-lelaki-ini.html

    ReplyDelete
  2. tak prnah naek.hukhuk..pnh naek air asia je.tu pon 2 kali org sponsor.diri sdri x mmpu lagi,.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah.. mn tahu lps ni dpt travel ke oversea kan... :-)

      Delete
  3. tak pernah cuba lagi MALINDO ni

    ReplyDelete
  4. tak pernah naik lagi...tiketnya murah tak macam Air Asia...?

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.