Wednesday 20 March 2013

Lipas tu akan jadi hantu kot..!


Lipas jadi hantu? Aik! Jarang-jarang dengar.. Kisahnya camni.. Pada satu pagi tu, masa nak bersiap pergi kerja, terdengar Hot FM AM Krew bersama Fara Fauzana, Faizal Ismail dan AG.. Tak pasti topik apa yang mereka bincangkan, tapi satu caller tu berjaya menarik perhatian.. Kisahnya dengan seorang penjual ubat lipas.. 

Katanya, jika seekor lipas memakan ubat lipas berkenaan, lipas itu akan mati.. So begitulah juga nasib lipas-lipas yang lain.. Disebabkan mungkin tak nak beli atau lain-lain hal, orang itu pun dapat idea menanyakan satu soalan yang boleh dikatakan cepumas.. Soalannya : Apa akan jadi dengan lipas-lipas yang dah mati tu? Nak buat camne? Soalan simple je kan.. 

Jawapan penjual tu : Lipas tu akan jadi hantu kot..!

Terbaik jawapan dia.. Sah-sah la orang tak kan beli ubat lipas tu.. Lipas jadi hantu? Tak pernah dibuat orang.. Entri ini hanya untuk suka-suka.. Jika ada sesiapa yang dengar di Hot FM AM Krew baru ni, sila perbetulkan jika Eraz tersilap cerita sebab dengar sambil bersiap je..

#Cuba hilangkan stress dengan positifkan diri

Tiba-tiba banyak la pula kisah binatang dalam blog ini.. Selain kucing Eraz sendiri, Eraz pernah buat entri pasal Tikus, Gajah dan Katak!

22 comments:

  1. he he he.... dengar jugak dulu semalam ke semalam rasanya...

    ReplyDelete
  2. okay..geli sangat dengan lipas..bile saya nmpak lipas,dengan automatiknya saya akan bertukar jadi transformer dan menghapuskan lipas tersebut..hahahah nway,saya dah follow awak,jom follow saya balik..tq! : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. dashyat ni.. cmne nk masuk fear factor ni.. hehe

      Delete
  3. Rasanya kelmarin punya siaran..topiknya alasan paling tidak logik yang pernah diberikan oleh anda..huhu..memang lawk jawapan penjual tu

    ReplyDelete
  4. dengar jugak kat radio semalam. kelakar kot! maybe penceritaan akak tu. gaya dia. hehehe :)

    ReplyDelete
  5. Oh, saya tak suka lipas! Lipas itu menggelikan. Apatah lagi tikus, dan katak, err, dan yang seangkatanlah. Oh, meremang bulu roma. :3

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. mgkn dah tak tahu nk bg jawapan ape la tu kot..

      Delete
  7. dengar jugak..kami pon tegelak jugak..hahahahaha

    ReplyDelete
  8. terlepas mendengar tp xtakut sgt dgn lipas lebih fobia dgn kucing, tikus dan cicah....lariiiiiiii....

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. hehe.. eraz pun dgr time nk siap pergi kerja..

      Delete
  10. takpe.... bagus juga wat entri2 binatang ni....

    ReplyDelete
  11. ya Allah.. kalau jumpa makhluk ni melata atau berterbangan, mmg cari nahas ar.. sah2 kena libas dgn penyapu lidi sekuat hati... geli campur gerammm

    ReplyDelete
  12. gelinya dengar citer lipas...trauma kalau rumah banyak lipas...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.