Sunday, 3 March 2013

Situasi Penebusan Baucar Buku 1 Malaysia

Mesti yang kata, Eraz ni tak habis-habis dengan entri tentang Baucar Buku 1 Malaysia kan.. Haha.. Hari ini tiada kaitan dengan bidang kerja Eraz.. Tadi Eraz temankan adik Eraz pergi tebus BB1M dia tu di kedai buku Syarikat Muda Osman di Machang.. Dia pelajar UMT..

Selalunya di kedai buku tu tak ramai orang sangat pun.. Tapi disebabkan semua nak tebus BB1M tu, penuh dengan orang... Majoriti ialah wanita.. Lelaki boleh bilang dengan jari.. Itu situasi di kedai itu la.. Beratur pun bukan main panjang lagi.. Tiap-tiap orang pegang bakul bersama dengan penuh buku dan alat tulis..

Kalaulah bukan disebabkan musim BB1M, adakah situasinya macam tu juga? Hehe.. Apa-apa pun, gunalah baucar tu sebaik mungkin.. Jangan membazir.. Istilah membazir ini wujud kalau membeli benda yang bukan sepatutnya.. Dan juga, jangan ada yang mengambil kesempatan semasa orang-orang ramai tengah sesak dalam kedai buku..

#Eraz pun 'hantu' buku juga.. Tapi sejak dua menjak ni, perangai tu dah berkurang sebab kesuntukan masa.. Jadi 'hantu' surat khabar dan 'hantu' majalah favourite je...

#Satu lagi, jujurnya Eraz ingat ejaan Baucar tu, Baucer, tapi sedar dalam tak sedar, ejaan sebenarnya ialah Baucar.. Siapa yang eja Baucar tu Baucer? Angkat tangan!

Published with Blogger-droid v2.0.10

26 comments:

  1. buku tu sumber ilmiah yang berguna... dapat beli buku yang diperlukan. dapat juga kak mia merasa BB1M sekejap tahun lepas.

    ReplyDelete
  2. saya angkt tgn! (^__^)/ hahaha!! >.<

    ReplyDelete
  3. haha...dlu mse kat matrik dlu blh la berjoli dgn semua baucer..ops
    BAUCAR..
    tp, skrg bile msok sem baru..beli bku u plak..
    nsib baik blh guna BAUCAR ;p

    ReplyDelete
  4. alamak, ye erk? baru perasan baucar.. hehe..peliks. btw, tak tebus pun lagi baucer tu..opss, baucar tu. sayang plak rasanya..hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. syg, syg jgk.. tp jgn smpi lbh 31 Mei.. :-)

      Delete
  5. bestnya kalu dak sekolah yg dpt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak sekolah dpt jgk.. tp dpt dlm bentuk lain kan.. :-)

      Delete
  6. dapat yg jenis bukan ulat buku, tebus dgn duit.. hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. disebabkan org2 cmtu la ya yg menyusahkan org lain.. terlebih cerdik.. :-)

      Delete
  7. pernah merasa baucar buku tu...

    ReplyDelete
  8. kat machang? penah gi situ, hehehehehe... XD
    sy agkat tgn gak, huhu~.. (BM leh fail nie..adeh.. "-_-)
    sy xgne lg baucar buku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. jgn smpi 31 Mei 2013 ya.. expired nanti.. :-)

      Delete
  9. Alhamdulilah masa baucer buku 1 malaysia dulu yg pertama kali dah pernah dapat...

    mselim3

    pls:baucer buku kali ke-2 nie belom lagi...heheh

    ReplyDelete
  10. baucer=baucar..aah kan, bawu perasan..x tebus g baucar..bz2..

    ReplyDelete
  11. untung sapa yg dapat...remy teringin aje...tapi tak layak....hu3

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.