Saturday 23 March 2013

Tarikh dan Masa Earth Hour 2013 di Malaysia

Tarikh dan Masa Earth Hour 2013 di Malaysia

Assalamualaikum w.b.t.. Mesti ramai yang sudah tahu tentang Earth Hour 2013.. Di Malaysia juga, kita menyokong program ini.. Untuk tahun 2013, sesiapa di Malaysia yang ingin turut serta untuk program ini boleh bergelap bermula pukul 8.30 malam sehingga 9.30 malam.. Hanya satu jam pada malam ini, 23 Mac 2013! Info tentang Earth Hour : -

Earth Hour merupakan acara tahunan yang diadakan oleh Tabung Alam Sedunia WWF, disambut pada hari Sabtu terakhir pada bulan Mac, yang mahukan kediaman dan pejabat untuk mematikan lampu yang tidak digunakan dan peralatan elektrik yang tidak digunakan selama satu jam untuk membangkitkan kesedaran ke atas perubahan iklim. Dikendalikan oleh WWF Australia dan Sydney Morning Herald pada 2007, dan mendapat sokongan dunia pada 2008..

Untuk koleksi atau himpunan gambar Earth Hour 2013 di Malaysia, bermula pukul 8.30 malam ni, pasti ramai yang akan upload.. Jika sebelum-sebelum ini, ramai yang upload gambar dan video KLCC bergelap sempena Earth Hour..

#Sebelum ini Eraz sekeluarga menyokong program ni dengan bergelap.. Kipas jangan pula ditutup sebab panas nanti.. Kang tak pasal-pasal pengsan.. TV pun still on.. Contoh malam ni, boleh off lampu sambil tengok Fear Factor Selebriti Malaysia Episod 12 ! Nampak gaya mereka bermain dengan sotong hari ini...

2 comments:

  1. tahun ni je kak mia tak sambut.... berada di rumah mertua malam tadi... ;)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.