Sunday 31 March 2013

Peraturan baru Pos Laju - Harga ikut ukur lilit la pula!

Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah hari ni dapat cuti untuk gantian kerja semalam.. Jadi as usual, balik kampung la.. Tiap-tiap minggu balik kampung.. Cuma hari ini perlu selesaikan satu perkara tertunggak iaitu pos kan hadiah untuk seorang 'adik' di PD.. Hadiah kahwin..

Kesnya dah pos sebelum ini tetapi dipulangkan sebab dikatakan tidak dapat dihubungi.. Itu dengan GDEX.. So hari ni pilih pos dengan pos laju la.. Tiba-tiba dapat info baru dari kakak kaunter pejabat pos katanya, disebabkan kotak tu besar tetapi berat yang kurang, harga kena kira lilit.. Alahai.. Peraturan baru la pulak..

Tapi kakak tu bagus sebab dia tolong kirakan dulu dan tanya setuju ke tak dengan harga tu.. Lepas dia beritahu harga, terkejut juga tapi malas la fikir lagi.. Kira pos la je la.. Tak kan nak hantar sendiri kan... Hehe..

Sekarang ini jika kategori kotak besar tapi muatan kurang, harga ikut ukur lilit.. Harap maklum semua.. Jangan terkejut... Adios Amigos! Settle kes ni, mau balik kampung! Settlekan beberapa perkara sebab nak pergi KL esok...


Published with Blogger-droid v2.0.10

9 comments:

  1. kira dapat murah jer tuk pos barang..camtu boleh hntar bnyak2 barg kat orang..hehe..(^_^)

    ReplyDelete
  2. bro.. mmg mcm tu kn sblm ni..

    ReplyDelete
  3. pernah alami aritu...terkejut gak coz kos pos lg mahal dr barang,hahah...

    ReplyDelete
  4. biasa sy hantar pos laju parcel jer...tapi baru bulan lepas hantar hanger & wire extension kat anak di UIA, tak guna kotak main masuk dlm envelop then dorang masuk dlm flyer jer...tak sampai sepuluh ringgit...murah...

    ReplyDelete
  5. Kalau barang besar, masuk dlm plastik, dia ukur lilit jugak ke?

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.