Saturday 21 March 2015

Solat Jumaat di Masjid Muhammadi


Assalamualaikum w.b.t.. Semalam memang plan nak keluar satu hari dengan isteri sebab nak beli semua barang dan alat untuk adik Zara.. Sebab hari Jumaat, kena la solat Jumaat kan.. Sementara wife menunggu di KB Mall, Eraz drive pergi di Masjid Muhammadi di Kota Bharu.. Isu yang Eraz nak bagitau kat sini, perkara biasa kot.. Tapi memang kerap kita tengok kan..

Siapa-siapa yang perasan, ada kan ramai jemaah yang hamparkan sejadah di luar masjid semasa mendengar khutbah dan masa solat Jumaat, terus dia solat kat situ.. Memang masjid nampak penuh semasa khutbah di baca, tetapi masa nak solat, bila saf dirapatkan, memang akan banyak ruang punyalah.. Lain la kalau memang masjid tu memang sah penuh kan..

Apa-apa pun, atas kehendak dan keinginan sendiri.. 

1 comment:

  1. Biasa rasa macam tu... Masa khutbah, terasa macam tak cukup ruang. Tapi bila dah mula nak solat, terkejut juga la tengok sebenarnya tak ada la ramai orang. Hmmmmm

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.