Kelab Blogger Ben Ashaari

Tuesday, 20 January 2015

Zara | Didikan Dari Kecil


Assalamualaikum w.b.t.. Didikan Awal atau Didikan Dari Kecil.. Itu yang isteri Eraz beritahu la.. Gambar tu kami snap masa Zara duk sibuk-sibuk nak pegang penyapu dan penyodok sampah tu.. Dalam masa sedang menyapu sampah di laman rumah, memang dia salah seorang yang suka menyebok time nak mengemas rumah.. Macam-macamana pun, nak juga satu penyapu dan satu penyodok.. Tapi fikir-fikir, bagi la dia pendedahan awal.. Mana la tahu bila dia dah besar sikit lagi, dia ingat apa yang dia buat dan lakukan lagi lepas ni.. Senang hati kami..

Kalau kat rumah pun sama.. Kalau nampak Eraz nak angkat bakul ke, apa ke, sibuk la dia nak pegang sama sampaila letak kat tempat yang sepatutnya..

Alhamdulillah, Zara sekarang dah sihat dari demam hari tu.. Serius sangat risau kalau demam di musim sekarang.. Macam-macam boleh jadi sebab Kelantan kan baru lepas banjir yang berlumpur.. Kadang-kadang udara pun berdebu.. So hari ni dan semalam, memang dia dah pergi nursery..

5 comments:

  1. Alooo rajinnya Zara ...Pandai dia.

    ReplyDelete
  2. alaaa rajinnyer anak dara ni.. bagus ni boleh buat menantu ehhh hehehe

    ReplyDelete
  3. Rajin. Alhamdulillah boleh tolong mak ayah nanti

    ReplyDelete
  4. Sapu ape zara? Mana sampahnya?Bersih je aunty tengok..hehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.