Saturday 31 January 2015

Kelebihan 'Mandi' Air Sejuk Campur Ais


Assalamualaikum w.b.t.. Mandi air sejuk.. Kalau boleh, memang nak elak kan.. Tambah-tambah masa bangun pagi, nak pergi kerja.. Tapi setakat ni, kalau memang mandi kat rumah, memang terus mandi air sejuk je.. Redah saje.. Ingat satu ketika viral di media sosial tentang simbah atas kepada dengan air berisi ais? Itu lebih teruk kot.. Tapi dalam pada teruk, ada kelebihannya juga.. Ini apa yang Eraz baca di Majalah Maskulin yang keluaran Januari 2015 kot..

Air Sejuk yang dipenuhi ais boleh merangsang titik biru pada otak iaitu sumber utama bahan kimia yang membantu mencegah tekanan peraaan, dikenali sebagai noradrenaline.

Siapa sukarelawan nak cuba? Haha.. Eraz tak pernah buat lagi.. Tapi kalau ada peluang, nak try jugak kot.. Apa-apa pun, share apa yang dibaca.. Wassalam..

3 comments:

  1. Rasanya untuk sekali sekala boleh la and memang ada kelebihan. Tapi kalau selalu tu macam tak berapa okay pula. Ais kot tuu hehe

    ReplyDelete
  2. dh air pon sejuk.. tambah ais lagi la sejuk...
    cm tu kena musim betul2 panas la

    ReplyDelete
  3. Wah...macam mana la rasanya mandi air ais tu ye? Menggigil kot..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.