Saturday 5 March 2016

"Macam Pernah Mimpi Pergi Tempat Ni.."

Assalamualaikum w.b.t.. Dejavu? Siapa pernah dengar perkataan dejavu? Apa maksud dejavu? Secara details nya Eraz tak pasti la.. Tapi perkataan dejavu ni memang dah lama digunakan oleh orang kita.. Maksudnya lebih kurang macam ni.. Senang faham, cuba korang baca ayat-ayat di bawah yang Eraz ambil dari satu ayat / gambar yang ramai orang share ni :

Pernah tak?

Kita jalan-jalan ke suatu kawasan,

Tiba-tiba kita macam pernah mimpi pergi ke tempat itu..

Kawasan yang sama..
Keadaan yang sama..
Dialog yang sama..


Mesti ramai yang alami perkara-perkara yang macam ni kan.. Kalau pernah, tinggalkan komen sikit.. Share cerita korang ke.. Orang lain pun boleh baca kan.. Dengan kata lain, dejavu ni macam korang re-experince semua apa yang korang pernah alami.. Ianya umpama seolah-olah korang pernah berada dalam situasi yang hampir sama tapi korang tak boleh ingat semula macam mana korang boleh pernah mengalami situasi tu.. Eraz memang banyak kali perasaan keadaan macam ni..

4 comments:

  1. Haah.. sebenarnya tu terjadi sebab otak kita interpret maklumat salah seakan2 kita dah pernah lalu.. saya tengok discovery channel dia cakap. hehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.