Sunday 6 March 2016

Hotel Pamoga Qu Puteh The Red Warriors ke Bukit Merbau Pasir Puteh ?

Assalamualaikum w.b.t.. Hotel Pamoga Qu Puteh The Red Warriors.. Mesti ramai yang pernah dengar kan.. Dalam rancangan sebelum ni, Hotel setinggi 19 tingkat itu akan dibina berdekatan dengan Stadium Sultan Muhammad IV yang bernilai RM 280 juta.. Wow.. Tapi hari ni pihak akhbar melaporkan bahawa kawasan berkenaan tidak sesuai kerana kawasan berkenaan amat sibuk.. Ianya berdekatan dengan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), stadium dan kawasan letak kereta.. Lagi satu rasanya sebab kat situ pun dah lagi satu hotel kan.. Hotel Perdana..


Then kerajaan Kelantan ada menawarkan satu kawasan yang bakal menjadi strategik.. Tapi bukan di Kota Bharu.. Ianya di Bukit Merbau, Pasir Puteh.. Kawasan tu juga akan dibina stadium kedua untuk Kelantan.. Selain itu kawasan itu akan dijalankan Projek Lebuhraya Rakyat Machang ke Kuala Krai.. Tetapi setakat ini belum ada maklumbalas dari Dato' Seri Vida lagi.. Kalaulah terbina Hotel Pamoga Qu Puteh The Red Warriors tu dan berhampiran pula dengan stadium sekarang, tak mustahil ianya menjadi tarikan orang.. Tapi kalau dipindahkan ke Pasir Puteh, tak pasti la lagi..

1 comment:

  1. pasir puteh ke kb pun tak jauh. kalau hotel ni wat tawaran hebat ngan servis terbaik, mesti ramai yang stay kat sini.. good luck dsv..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.