Tuesday 17 May 2016

Cabaran Shopping Raya 2016 Untuk Anak-Anak

Assalamualaikum w.b.t.. Alhamdulillah.. Rancangan hari ini untuk complete kan shopping Raya 2016 untuk kedua-dua anak tersayang selesai hari ini.. Baru dah shopping sikit di Aeon Mall Kota Bharu.. Ingatkan settle dah hari tu.. Tapi malangnya tak banyak yang boleh dibeli.. Memang hampa.. So kami buat plan sekali lagi sebelum bulan Ramadhan 2016 ini muncul iaitu hari ini! Destinasi pilihan utama ialah KB Mall la.. Tak kan nak g Aeon Mall lagi kan..

KB Mall

Selepas selesaikan urusan personal yang rasmi di Pejabat Tanah dan Jajahan Kota Bharu, kami terus ke CIMB dulu dan brunch (breakfast + lunch) di kedai nasi ulam terdekat.. Nampak tak tersusun.. Hehe.. Lepas tu kami terus ke KB Mall dengan harapan dapat complete kan rancangan hari ini.. Tapi malangnya sekali lagi, tak complete juga.. Dapat sikit je.. So! Lepas jalan-jalan sekejap, terus kami ke bandar Kota Bharu pula.. Parkson!

Parkson KBTC

Alhamdulillah.. Sampai di sini, dengan penuh yakin memang akan dapat complete kan.. So memang pasti dan berjaya, kami berjaya dapatkan semua yang kami nak untuk anak-anak.. Berapa? Haha.. Rahsia tapi memang puas hati.. Memang beraya dengan penuh bergaya la anak-anak.. Lega sebab dapat complekan sebelum puasa.. Untuk Mama dan Papa, lain kali pula la.. Yang penting untuk anak-anak dulu settle.. Lega..

Ini memang cara kami dari dulu .. Shopping sebelum raya sebab tak nak berebut dengan orang lain, tak nak penat sangat dan duit pun tak habis banyak dekat-dekat nak raya tu kan.. SO korang macamana?

12 comments:

  1. wawa pun dah ready siap2. malas dah nak fikir. tahun2 lepas sebab last minute, jadinya tak de baju raya.. hehe

    ReplyDelete
  2. bgus tu eraz shopping awal2..:)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Pilih pilih memang best.. Tapi keluar duit tu tak best.. haha..

      Delete
  4. Awalnyeeee shoppinggg rayaa... hehe.. Persediaan awal kan.. Tak payah bersesak2 nanti...

    ReplyDelete
  5. fiqa pun prepare awal persiapan untuk anak-anak dulu..tak terdaya mak nak shopping last minit dengan anak2 kecik..huhu..kompom sesak

    ReplyDelete
  6. best shopping awal ni ..kepala tak pening :)

    ReplyDelete
  7. wow dah shopping! deno tahun ini ala kadar sahaja.. belum pasti nak beli baju raya atau tidak.. huhu

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.