Thursday 5 May 2016

Shipment Pos Laju Pun Boleh Sesat ?!

Assalamualaikum w.b.t.. Tak pasti ini hal serius atau tidak.. Tetapi entri ni dibuat atas dasar nak kongsi sahaja.. Shipment yang sepatutnya sampai sehari atau dua hari selepas pengeposan, dah berganjak ke hampir seminggu selepas campur dengan hari hujung minggu.. 

Mungkin sudah pernah berlaku kepada orang lain tapi pada Eraz, mungkin kali pertama.. Kenapa mungkin? Itu pun sebab semak status shipment kan.. Kalau tak semak, memang tak tahu la.. Sampai lewat memang buat tak tahu..

Tapi kali ni sebab memang tunggu shipment tu dijangka sampai hari ni di Kota Bharu, tapi tak sampai.. Rupa-rupanya yang diposkan Selesa baru ni di Pos Laju Puchong yang selalunya direct ke Pos Laju Kota Bharu tetapi telah sesat ke negeri lain dulu rupanya.. Sampai ke Pos Laju Melaka.. Haha.. Lepas tu baru la patah balik dan sekarang baru on the way ke Kelantan la.. 



Bila hari ni on the way ke Kelantan, jawabnya memang minggu depan la dapat barang tu.. Nasib baik.. Sekadar berkongsi dengan korang.. In case la kata lepas ni barang korang lambat dapat, mungkin hal seperti ini berlaku.. Kalau barang tu untuk orang lain, at least boleh la tahu sebabnya.. 

#Macamana boleh tersesat ni?!

5 comments:

  1. adoii..mkan angin ke melaka dlu...hihi

    ReplyDelete
  2. cuai lah tuu.. kesilapan itu biasa, tapi kena jaga lah title 'laju' tu..haha kan?

    ReplyDelete
  3. saje je tersesat nk g jalan melaka

    ReplyDelete
  4. terkejut.. ingat barang yang dkna pos ritu tak sampai lagi hahaaa.. tapi memang boleh sesat kalau pengirim salah tulis no poskod sebab posmen refer no poskod tuk ke shiping ke negeri.. bila sampai ppl negeri baru posmen tgk alamat ..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.