Thursday 21 February 2013

Semanis Kurma : Sudah Baligh Belum Mumayyiz

Sudah baligh belum mumayyiz.. Menarik tajuk Semanis Kurma malam ni.. Satu perkara yang patut kita elakkan sebenarnya dengan sudah baligh tapi belum mumayyiz.. Maksud baligh dan mummayiz, mesti korang dah tahu kan.. Sepatutnya, secara logiknya, bila dah baligh, haruslah mumayyiz.. Tapi di zaman sekarang, memang wujud walaupun dah baligh, masih belum mumayyiz.. Sebab itu la berlaku banyak kes.. Contohnya dalam akhbar hari ni, isteri pukul suami atas sebab solat..

Tetamu istimewa malam ni, ustazah dan ustaz jemput sepasang suami isteri yang baru sahaja sebulan kahwin iaitu Shikin dan Aliff.. Kahwin bukan senang sebenarnya.. Tapi kalau kita matang, mesti kita berjaya untuk hadapi untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang suami atau isteri.. Jangan takut pulak nak kahwin.. Kahwin tu indah tapi pandai-pandai la kita corakkan.. Kena la bertolak ansur.. Pandai memujuk... Bergurau pun kena pandai... Betul tak? Hehe..

Untuk info yang lebih lengkap, baik korang tengok semanis kurma yang sedang berlangsung sekarang ni di TV9..

Published with Blogger-droid v2.0.10

6 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.