Thursday 7 February 2013

Bila Taksub Dengan Cerita Setia Hujung Nyawa

Bila Taksub Dengan Cerita Setia Hujung Nyawa

Hari ni merupakan episod akhir drama Setia Hujung Nyawa di TV3.. Nampak ramai yang tengok drama ni sebab twitter dan facebook, penuh dengan status or tweet berkaitan drama Setia Hujung Nyawa.. Tamatkan kisah Zain Hakimi dan Ersalina Amani.. But, entri ini bukan nak cerita pasal episod akhir drama Setia Hujung Nyawa, mahupun cerita Zain dan Ersalina, tapi tentang perkara taksub dengan drama Setia Hujung Nyawa.. Baca statement di bawah ni dulu..

Drama Setia Hujung Nyawa

Mula tengok tajuk entri yang dibuat oleh blogger Nurul Ain, agak menarik nak tahu.. Lepas baca, alahai.. Terkejut juga.. Harap-harap kenyataan yang ditulis oleh individu di atas tu, merupakan satu yang main-main je.. Gadis-gadis seluruh alam, jangan la tiru benda-benda negatif ya.. Terutamanya yang melibatkan dosa.. Astaqfirullahhalazim... Klik SINI kalau nak tahu dari mana E'raz dapat ni.. 

9 comments:

  1. ishhhh boleh plak cam tu.. ni kan citer je...

    ReplyDelete
  2. Woooo.. Dahsyattt! Takkan tak leh pk koott... This is just a drama. Drama mana yang tak da happy ending, huhuu. Anyway, Vee x pernah tgk drama ni. Ikut update dari internet je. HAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sangka sampai mcmtuh sekali... sepatutnya yg negatif jgnlah ambil.. minta2 dijauhkan..

      Delete
  3. teruknya...niekan drama dari novel....

    ReplyDelete
  4. cetek pemikiran dia.... tabsub sampai lupa hukum agama...semoga dia diberikan petunjuk......

    ReplyDelete
  5. saya xtgk cte nie.. tapi saya ase.. dia cume nk tunjuk.. everyone deserve to be happy .. takdir kita allah dh tentu.. bdk nim cam cr alasan jew ..

    ReplyDelete
  6. Ish2...ummi xtgk sgt cter ni tp pernah bca sinopsis..Just nak bg pendapat ummi tentang citer ni.Sepatutnya Rosyam Nor xleh letak kata2 hikmat" Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau..dan tidak ada insan yang berdosa x mempunyai masa depan".Ia seperti menggalakkan couple2 yg mmg ramai mcm ni kat luar sana.. malah tiada nilai-nilai Islam dalam Drama tersebut. Suami xtegur si isteri tak pakai tudung.. Isteri pulak jumpa lelaki ajnabi tanpa pengetahuan suami. Hmm...ummi xrasa pn cerita tu bawa kebaikan... Kita boleh tgk drama tersebut tapi nilai sendiri positif-negatifnya..
    Bagi ummi, kata2 hikmat yg plg sesuai dgn drama tersebut adalah:
    "Allah s.w.t berfirman dalam surah an-Nur ayat 3 yang bermaksud: "Lelaki yang berzina tidak akan mengahwini melainkan wanita yang berzina atau wanita Musyrik dan wanita yang berzina tidak akan mengahwini lelaki kecuali yang berzina atau Musyrik"

    ReplyDelete
  7. lah...gitu pulak...sebenarnya cerita utk diambil pengajaran, bukan suruh jadi ikutan....pening kepala, itu kan drama aje... realiti dan fantasi mana sama, berpijaklah di bumi yang nyata...kita nie ada hari pembalasan di "sana" nanti...

    mselim3

    pls: Tepuk hati tanya iman...pandangan aje x semestinya betul...siapa setuju angkat tangan..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.