Sunday 27 May 2012

Drama 'Kau Untukku', Lakonan Remy Ishak, Dira Abu Zahar

Sinopsis Drama 'Kau Untukku', Lakonan Remy Ishak, Dira Abu Zahar (Astro)


Pelakon Utama : Remy Ishak, Dira Abu Zahar.. Dibantu : Johan Asari, Lana Nordin, Norman Hakim, Sheera Iskandar, Nadia Mustafa
Pengarah : James Lee

Adaptasi Novel : Kau Untukku


SINOPSIS : Kali pertama Ahmad Fuad bertemu dengan Nurul Umairah, Ahmad Fuad telah jatuh pandang pertama walaupun berstatus kekasih kepada Ellina.. Nasib Nurul Umairah kurang baik apabila tunangnya, Jefri telah meninggal dunia dan mengakibatkan Nurul Umairah seakan-akan hilang separuh nyawa.. Selepas itu, Nurul Umairah tidak bersedia lagi menerima cinta baru kerana dia memikirkan bahawa sesiapa yang berkahwin dengannya akan meninggal secara mengejut juga.. Tetapi akhirnya, selepas beberapa ketika bersama Ahmad Fuad di pejabat dan luar pejabat, hati Nurul Umairah terbuka hati untuk Ahmad Fuad.. Selepas itu, Nurul Umairah dapati ada seorang wanita bernama Ellina sedang menunggu Ahmad Fuad kembali kepada dia..

Nurul Umairah pergi dan menganggap Ahmad Fuad hanya ingin memainkan hati dia untuk kembali kepada Ellina.. Oleh sebab itu, Nurul Umairah menghilang! Akhirnya, takdir membawa mereka berjumpa semula dan Ahmad Fuad berpeluang untuk menerangkan segalanya bahawa Ahmad Fuad betul-betulkan cintakan Nurul Umairah..

SINOPSIS ni ada aku skip sesetengah jalan cerita.. Untuk cerita penuh, korang kena la tengok! Sekarang drama ni ditayangkan di Astro Box Office, Channel 952..

--------------------------------------------
Kalau korang rasa nak tahu info, boleh la klik entri di bawah ni :

7 comments:

  1. cerita adaptasi dr novel adakalanya best adakalanya tak..sbb dlm novel dpt feel lebih2...ngis sndri..then bila yg pembawa watak dlm drama x pndi bawa wtk mcm dlm novel tu yg buat spoil...hikhik..kan..kan..tp apapun..Novelis Aisya Sofea mmg best!

    ReplyDelete
  2. Macam best je cite ni . nak nengok nak nengok . huuu :D

    ReplyDelete
  3. tak suke baca novel.. buku harry potter je ade.. hehe.. tu just info utk semua.. eraz dh 3 kali tgk drama ni.. :-)

    ReplyDelete
  4. novel ni mmg bes...tp xtau la plakon dpt hayati watak tu ke x..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.