Wednesday 16 May 2012

Selamat Hari Guru.. Jasamu DiKenang Hingga Akhir Hayat..

Selamat Hari Guru.. Jasamu DiKenang Hingga Akhir Hayat..

Entri ni khas untuk semua GURU-GURU di MALAYSIA ataupun SELURUH DUNIA! SELAMAT HARI GURU.. Jasamu akan dikenang sampai bila-bila.. Sampai akhir hayat.. ;)

Entri ni jugak aku nak tujukan pada FAMILY aku yang ramai jadi CIKGU.. ABG ALWI, ABG JAIS, KAK SU, ABG AWIE.. Dan KAWAN BAIK aku yang bergelar guru antaranya ZAMANI, EIJA, MIJA dan lain2 yang tak tersebut nama kat sini.. Ramai.. Cikgu2 sekolah aku dulu antaranya CIKGU WAN ROHAINI, CIKGU SUKARTINI, CIKGU ZAWAHIR, CIKGU KHUZAITON, CIKGU ZULKIFLI, USTAZ NASIR dan ramail lagi.. Yang paling penting, dengan mendapat didikan cikgu-cikgu sekalian, SAYA berada di tempat sekarang.. TERIMA KASIH!


Rasulullah saw bersabda, “Apabila anak Adam (manusia) meninggal dunia maka putuslah amalnya kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakan untuknya.” (HR. Muslim)

Daripada Abu Umamah al-Bahili, Rasulullah SAW bersabda: Sesungguhnya Allah, Malaikat dan Ahli (penduduk) langit dan bumi; hingga semut di dalam lubang dan juga ikan paus (meliputi seluruh haiwan di darat dan di laut) mendoakan kebaikan atas orang yang mengajar perkara yang baik kepada manusia. (HR al-Tarmizi, 300 hadis bimbingan oleh ustaz Zahazan Mohamad)

Ya Allah, berkatilah usaha dan kehidupan guru-guru kami.



Gambar Guru-Guru Di Sekolah Menengah Dulu





Kredit Gambar : Muhamad Dhiyurrahman

--------------------------------------------
Kalau korang rasa nak tahu info, boleh la klik entri di bawah ni :

2 comments:

  1. salam..enche boleh tolong tak, sekarang cikgu sukartini mengajar dekat mana ya..kami ingin adakan reunion sekolah, cikgu sukartini adalah bekas cikgu kami.

    any info boleh email to
    aminwahab1978@gmail.com

    ReplyDelete
  2. salam..enche boleh tolong tak, sekarang cikgu sukartini mengajar dekat mana ya..kami ingin adakan reunion sekolah, cikgu sukartini adalah bekas cikgu kami.

    any info boleh email to
    aminwahab1978@gmail.com

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.