Monday 29 February 2016

Sikit Sahaja Stok Untuk Anak Tapi Sudah Cecah RM 200 !

Assalamualaikum w.b.t.. Ok tak tajuk tu? Sebenarnya inilah realitinya zaman sekarang.. Kos sara hidup memang sangat tinggi untuk membesarkan anak-anak khususnya dan kehidupan seharian amnya.. Betul tak? Kalau Eraz tak letak harga di tajuk entri, rasa-rasanya boleh agak ke harga barang dalam bakul tu dah cecah RM 200.00.. Siapa yang tahu akan harga sebungkus susu Dugro tu dan se pek pampers tu, harus la boleh teka kan.. Tapi nak tak nak, kena beli juga kan.. Bagi yang ada gaji bulanan, atau income lain-lan ok la, kalau orang-orang kampung, susah la sikit.. So kenalah cari alternatif lain..


Pampers dan Susu tu diantara yang berpatutan boleh dapatkan.. Kira dah kategori sedang-sedang la.. Masih ada yang lagi mahal, dan ada juga yang lebih murah.. By the way, itu hanyalah stok untuk seminggu atau lebih skit kot untuk susu.. Pampers pulak sekejap je tu sebab dua anak kan.. Sib naik dua anak pakai size yang sama.. Tapi dah RM 200.. Kalau nak cukupkan sebulan?? Berapa la agaknya..

Kalau dah makan gaji, sure ada yang cukup, dan tidak.. Sebab itu la perlunya kerja extra contohnya jual perfume kan.. Hehe.. Rezeki itu ditangan Allah.. Tapi kita sebagai manusia, kenalah berusaha untuk menjadi lebih baik lagi kan.. Jadi.. Setinggi mana harga barang-barang itu, setinggi mana kos sara hidup kita seharian, terpaksa la kita berusaha kan.. Insyallah ada rezeki kita.. So! Jom Like DeXandra Perfume Original 0179773382 di Facebook dan Follow Instagram zaraadam_online..

8 comments:

  1. anak dkna, 1 pack susu tu untuk seminggu. kadang-kadang masuk hari ke 5 dah habis susunya. selalu beli stok untuk sebulan, perit gak nak membayar hahahaaa.. tu baru sorang, kalau dua, tiga..

    ReplyDelete
  2. Memang sekarang sgt mencabar kewangan...so setiap bulan mmg kna buat stok siap2 utk sebulan susu dan pampers ank sbb yg itu xleh nk kompromi...

    ReplyDelete
  3. Memang sekarang sgt mencabar kewangan...so setiap bulan mmg kna buat stok siap2 utk sebulan susu dan pampers ank sbb yg itu xleh nk kompromi...

    ReplyDelete
  4. begitulah besarnya tanggungjawab ibu bapakan..EF...untuk anak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la.. Terus terkenang mak ayah kite dlu yang hidup susah tapi boleh bela anak smpi besar.. Ramai pulak tu..

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.