Sunday 21 February 2016

Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon

Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon | Assalamualaikum w.b.t.. Salam Ahad.. Hari ni tak sempat nak muncul dengan satu entri pun lagi.. Al-maklum la jadi Mr. Mama.. Kiri adik Adam.. Kanan Kakak Zara.. Sekarang? Still ada kiri kanan cuma yang kiri ada kat tepi ni dan yang kanan sedang tidur.. Dari semalam nak buat entri pasal Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon ni.. Mana la tahu berguna pada yang mencari-cari maklumat kan.. So sila baca ni.. Info dari SINI..

Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon

Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon

1. First sekali, software.. Original pakai sistem IOS dan ada ID untuk setiap phone... Tapi klonnya pakai Android, tak perlu ID untuk phone..

2. Display (Interface) dia sama macam original.. Susunan ikon dan menu tu sama dengan original.. Gesture dia pun sama dengan original.. Kalau slide dari bawah, keluar shortcut untuk musik.. Kalau slide dari atas, keluar notification..

3. Facetime ade juga di klon, tapi tak boleh pakai..

4. Harga!!.. Berbeza jauh!

5. Appstore, bila tekan dekat Appstore.. Dia akan masuk Playstore untuk klon.. Jadi tak perlu nak bayar apa-apa untuk download.. Just download App macam samsung jugak..

6. Fingerprint memang tak de klon ni...HP harga 520 tak boleh nak buat yang fingerprint.. Kalau ada, harga memang melambung...

7. Bateri dia dah duduk dalam, jadi tak boleh cabut.. Bateri original pun boleh pakai.. Bateri kena tukar yang klon je kalau dah kong..

8. Casing boleh pakai yang original dekat klon ni..

9. Bluetooth boleh dengan handphone biasa sebab dia pakai android bukan IOS..

10. Memori internal dia sekarang dah 8GB.. Model paling latest.. Untuk sesiapa yang tak tahu, iPhone tak boleh masuk memori kad sebab memori dia dah ada dalam..

The end.. Semoga dapat membantu untuk mengetahui Perbezaan iPhone Original Dengan iPhone Klon..

3 comments:

  1. tak pernah terfikir pun nk pakai iphone. tak berminat. entry ni sgt berhuna untuk yg nak beli iphone tu !. Goodjob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanx.. Haah.. Pada yang tak nak kena tipu, kena tahu ni.. :)

      Delete
  2. thank you for sharing..penting ini untuk elak kita dari kena tipu..

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.