Saturday 16 April 2016

Perbezaan Gaji Dan Rezeki

Assalamualaikum w.b.t.. Gambar ini Eraz jumpa di Facebook.. Rasanya sangat menarik untuk berkongsi kepada semua pembaca blog ini.. Mungkin secara general nya kita sedia maklum akan perbezaan antara gaji yang didapat setiap bulan dengan rezeki yang diberikan oleh Allah.. Tetapi dalam caption gambar ini, ada lima perbezaan yang kita mungkin tahu tapi tidak sedar.. Sama-sama kita baca :


Perbezaan Gaji Dan Rezeki

Gaji ada slip, Rezeki tidak ada..
Gaji company bank in, Rezeki dari Allah..
Gaji selalunya wang kertas, Rezeki lebih dari tu..
Gaji dijemput dengan kertas, Rezeki dengan taqwa..
Gaji boleh agak, Rezeki tak terduga..

Alhamdulillah.. Semestinya kita semua ini mempunyai 'gaji' dengan cara yang berbeza kan.. Ada makan gaji.. Kerja sendiri.. Jumlah pun pelbagai kan.. Begitu juga dengan rezeki.. Rezeki yang diberikan oleh Allah ini pun dalam pelbagai cara.. Ada yang nampak depan mata.. Ada yang kita tak jangka dan tak nampak.. Ada yang cepat dan ada yang lambat.. So, sama-samalah kita bersyukur..

6 comments:

  1. yang penting selalu bersyukur ^^

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah , rezeki yang ada cukup la tuk bersyukur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Better dari yang lagi memerlukan kan.. :)

      Delete
  3. Gaji boleh agak, set bulan ini kalau buat kerja lebih dapat lebih lah, kadang dapat lebih dari yg disangkakan itu namanya rezeki (tak terduga..)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.