Kelab Blogger Ben Ashaari

Monday, 4 April 2016

Pelanggan Berebut & Pemilik Tersenyum Gembira

Assalamualaikum w.b.t.. Sebenarnya hari Sabtu baru ni memang ada tertengok satu video di Youtube yang memaparkan ramai orang berebut-rebut untuk dapatkan tudung.. Tengok sekejap tapi terus close sebab macam tak sanggup nak tengok mereka berkeadaan macam tu.. Sekali fikir, betul ke keadaan sampai macam tu sekali? Kenapa sampai jadi macam tu? Tak de cara lain ke nak dapatkan tudung tu? Mustahil kan.. Dalam pada orang duk berebut-rebut macam tu, owner nya pula boleh tersenyum gembira dengan keadaan macam tu sedangkan orang yang beratur dan berebut tu memang nampak macam dalam kesusahan..


Kenapa boleh jadi macam tu? Kenapa tak cuba elak dari terjadi macam tu? Dan kenapa semua orang sedang berebut sanggup berkeadaan sedemikian? Kalau korang tak beratur dan berebut macam tu, agaknya owner tu akan tersenyum macam tu ke? Mungkin mereka mencari rezeki dengan cuba mendapatkan apa yang perlu bagi mereka.. Tapi kenapa tak de orang cuba fikirkan cara yang paling baik untuk mengelakkan berlaku macam ni? Ada kemungkinan tak ada orang boleh tercedera? Errmmmmm...


2 comments:

  1. betul tu..geram pulak tgk bila owner dia boleh tersenyum gembira

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.